Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Quickrelease

• Quickrelease

Publicerad av jonhand på 3 oktober, 2008 vid 17:27

Har köpt en Hotsails kolförlängare QR och en Neilpryde mastfot.
    Det är ett rent h..te att få ihop för att inte tala om isär dem. Vad gör jag för fel?
    Jag har bara testat hemma, efter lite trixande fick jag ihop dem men jag klarar knappt att få isär dem igen och jag kan tänka mig hur besvärligt det måste vara med kalla händer då….

Är det något specialtrick jag missat?

ola-h svarade 16 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • rillestark

Medlem
    3 oktober, 2008 vid 17:34

Jag är inte säker på att QR är kompatibelt mellan olika fabrikat. Det verkar kunna skilja en del på utförandet. Det kanske bara är pin som funkar om du vill ha olika märken på mastfot & förlängare?

Frid.

/Richard

• rrd

Medlem
    3 oktober, 2008 vid 19:04

Kan vara en hel del friktion, smörj plasten på foten med tex bilplast-rekondmedel

• swe-496

Medlem
    4 oktober, 2008 vid 06:21

Eller så kan du slipa ner lite på den delen på mastfoten som går in i förlängaren. Man kan behöva göra det ibland då det skiljer lite i diameter mellan olika fabrikat på de delarna.

• willyskipper

Medlem
    4 oktober, 2008 vid 06:28

Jag har också den kombinationen, brukar jucka med mastfotsdelen samtidigt som jag drar. Men det brukar vara jäkligt tight.

Var noga med att sprintarna eller vad man skall kalla det verkligen kommer ut i hålen ordentligt när du sätter ihop delarna, har hänt för mig att de inte gjort det och sedan glidit isär.

Johan

• ola-h

Medlem
    4 oktober, 2008 vid 14:57

Det finns mycket riktigt två standarder som är extremt snarlika. NP kör helt enkelt med liiiiite större diameter. Lite lätt slipning på plastdelen kan som SWE496 skriver mycket riktigt hjälpa. Jag tog en vass kniv och skrapade lite med.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Quickrelease

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.