Senaste nytt Forums Vågsurfing rå abstinens

• rå abstinens

Publicerad av zaphire på 29 december, 2005 vid 19:42

vissa dagar kan jag inte sova. Måste ha tag i en våtdräkt av michelinmodell. nån som vet något?

danielf svarade 19 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • stoney77

Medlem
    29 december, 2005 vid 19:59

Är det inte bättre med en som inte är som en michelin men ändå duger för vintern?

Daniel F brukar tala sig varm för sin Xcel infinity som finns att köpa hos http://www.backdoor.se

Själv har jag en Rip Curl elasto som jag gillar (utom när jag ska i och ur den och det är en massa kalla vindar), köpte den på http://www.cleanlinesurf.com

• zaphire

Medlem
    29 december, 2005 vid 20:12

En vanlig som inte gör att man fryser lemmar av sig duger perfekt. Tack för tipsen, ska kolla länkarna

• sharkboy

Medlem
    29 december, 2005 vid 20:43

Hollywood i GBG har RipCurl 6/5 Ultimate Fireskin drakter, dem är ganska värme.
    peace

• danielf

Medlem
    30 december, 2005 vid 12:36

När det gäller smidighet och värme så kan jag rek. Xcel Infiniti 6/5/4 som sagt. Har även mött folk i vattnet som lovordat samma dräkt. Har använt min åtminsone 15ggr, inga läckage eller konstigheter. På bröst och rygg har den hålfiber, det som Rip Curl kallar för ”fireskin”. 3 690:- kostade min dräkt.

Tror säkert Rip Curl är smidig och varm också, däremot förekommer det snack om läckage i sömmar på dessa, men jag har inte förstahands uppgifter på detta. Men OM jag hade lagt mina pengar på en RC, så hade jag lätt valt F-bomb, finns på Cleanline, det är deras allra senaste dräkt, vet inte om det är den som Hollywood fått in?!

Har hört mycket bra om O’Neill Psycho II också, men den är tydligen väldigt dyr i Europa, + 4 500:- sist jag kollade.

Om du skiter i smidigheten och vill surfa tungpaddlad bastu är det tydligen Quiksilver Cell som gäller om man får tro snacket.

Jag gillar våtdräkter! 😀

• ove226

Medlem
    30 december, 2005 vid 16:50

jag kör min prolimit 5/3 köpt på http://www.surfbutiken.nu.
    kör en väst med huva under den..funkar kanon..det störts problemet är ju händer o fötter men det finns bot på det också. atan 7mm dojor sägs va fina men rätt ömtåliga.
    bara o köra men snön kan sätta stop för en. om det blåser och snöar känns det som spikar i ögonen..ingen höjdare!

• danielf

Medlem
    30 december, 2005 vid 19:09

Lurar på att fixa brillor mot det, är inte så skönt med störtregn heller, eftersom enl. mitt tycke SV vindar är bäst här, dessa är alltid förknippade med hellregn så…

http://butik.surfersparadise.nu/index.php?cPath=104&osCsid=ee465d6b508f4121e785a56aae9e3f16

• stoney77

Medlem
    30 december, 2005 vid 19:53

Borde det inte funka med ett par vanliga simgoggles? Man vill ju inte ha solbrillor när det är sånt väder som sticker i ögonen.

Köp inte en vindsurfingdräkt till vågsurfing, visst det funkar men ärmarna på vindsurfingdräkterna är lite luftigare för att inte orskaka underarmskramp. De luftiga ärmarna blir lätt vattenfyllda och vips har du 2 liter vatten (=2kg) extra du måste lyfta varje paddeltag. Dessutom upplever jag (i alla fall min) neilpryde 5/3 vindsurfdräkt som lite stelare i axlarna.

• danielf

Medlem
    31 december, 2005 vid 12:23

Windsurf dräkter är mycket stelare och som Stoney sa, de har sytt axlar och rygg på annat sätt. En vågsurf dräkt har lite sömmar, tunna material runt axelparti, allt för att minska ev. motstånd för när man paddlar.

Dessutom, så vil man ha en dräkt som är tight i armarna och sitter åt lite, annars tar sig kallt vatten in den vägen, då börjar man frysa.

Jag har en F2 dräkt, jag kommer aldrig igen att använda den till vågsurfing, kanske om jag skall jobba i vatten, dra bojar med gamla rostiga kättingar, då möjligtvis.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing rå abstinens

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.