Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Rabatt vid köp av quiver
-
Rabatt vid köp av quiver
Publicerad av regfellow på 26 september, 2011 vid 19:26Om man gå loss och köper 3-5 helt nya kites med 2 bommar; hur mycket rabatt kan man få? får man någon rabatt alls?
pepa svarade 13 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Beror ju på var och vad du handlar..
Hör med lite olika butiker så lär du nog kunna få till nån deal.
-
Eller så kan du köpa en hel quiver begagnat i mycket bra skick och spara en del pengar till en schysst kite resa. 🙂
http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=34457&title=core-gt-quiver3-stkiter&cat=9 -
Nick;671200 wrote:Eller så kan du köpa en hel quiver begagnat i mycket bra skick och spara en del pengar till en schysst kite resa. 🙂
http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=34457&title=core-gt-quiver3-stkiter&cat=9Frågan är bara varför man ska ha nian där när tolvan och sjuan totalt överlappar nians vindregister. Eller funkar verkligen sjuan i 8 m/s? :O
-
Borde gå att få en ok rabatt, kolla in switchkites.com också, bra priser.
-
Pepä;671233 wrote:Frågan är bara varför man ska ha nian där när tolvan och sjuan totalt överlappar nians vindregister. Eller funkar verkligen sjuan i 8 m/s? :O
Självklart så är det en del överlappande mellan storlekarna. Men man vill ju knappast ligga precis på gränsen med någon kite, varken övre eller undre. Ligger man på undre gränsen o vinden droppar 1 m/s så är man ju rökt. Likaså om man ligger på den övre gränsen o vinden ökar så kan det bli riktigt jobbigt.
När jag har vind som jag kan gå ut med både 9:an och 12:an så går jag absolut ut med 9:an då det är en roligare kite p.g.a. dess snabbhet.
Det absolut mest optimala hade varit att ha precis vartenda storlek. Då kan man vara optimalt riggad vid alla vindstyrkor. Inte särskilt billigt dock och inte så praktiskt om man ska ut o resa med sina prylar…
Med 7m, 9m, och 12m så har jag alltid haft en kite i lagom storlek. Jag hade dessutom en 13.5m tidigare, men den blev i princip oanvänd eftersom när man var tvungen att gå upp till den storleken så var det inget roligt att köra i alla fall. Inte för mig åtminstone…
-
Ja, jag kände mig tvungen att försvara mig när du dissade min quiver som verkligen är riktigt bra! :smirk:
-
Dissade inte din quiver, bara de (i stort sett alla) fantastiska kiteföretagen som marknadsför sina kites så sanningsenligt. Jag är säker på att dina kites är grymma 🙂
Logga in för att svara.