Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Racesegel på våg/freestylebräda????

• dotti

Medlem
    12 augusti, 2010 vid 21:08
    canoya;625329 wrote:
    Med 7,0 skulle jag välja en större fena – uppåt 40 cm (om du kan sätta dubbelstropp bak), ganska smal men fortfarande med lite bakåtsvep så får du bra fart och höjdtagning men fortfarande skön att svänga med.

yeah jag kan sätta dubbel bak.
    hittade det här uppslaget som liknar din beskrivning, eller? =) är det något sånt som kan funka?

http://www.sicksails.co.uk/windsurfing-boards-and-accessories/board-skegs-and-fins/prolimit-fin-freemove-power-box-w-protector-xmas-gift-49-99/

“as the fins become longer they are more oriented towards light wind efficiency and upwind ability”,
    vad brukar defineras som light wind egentligen?

• dr-masse

Medlem
    13 augusti, 2010 vid 07:30

för mig är lättvind allt under typ 8 sekundmeter… mer internationellt under 16 knop eller högst 4 bft..

• dotti

Medlem
    15 augusti, 2010 vid 20:19

16 knop är ju rätt bra tryck i.. =P

tack för all hjälp ni som svarat

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Racesegel på våg/freestylebräda????

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.