Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Räcker en 9,0 naish till för vindstyrkan 4-9m/s

• Räcker en 9,0 naish till för vindstyrkan 4-9m/s

Publicerad av anonym-anvandare på 3 april, 2001 vid 08:26

Hej jag har köpt en 9.0 Naish och undrar om den räcker till i svaga vindar. Jag undrar också om volymen i brädan spelar någon. Har nämligen hört att om man använder en twintip typ Liquidforce så får man ett bättre kanttryck..och på så sätt planar i lätta vindar.
    Marcus

kite-kent svarade 23 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • kite-kent

Medlem
    3 april, 2001 vid 21:24

antar att du väger som jag 88 kg, da behöver du starkare vindar än 4-9m/s om du
    skall kunna plana ordentligt! Räkna med 8-9 m/s för att plana väl och hoppa lite. men är du lättare sa krävs givetvis mindre vind. Min 7,5m2 haller jag upp till ca 14m/s
    /Kent

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Räcker en 9,0 naish till för vindstyrkan 4-9m/s

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.