Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Råd av Konfen sökes

• Råd av Konfen sökes

Publicerad av anonym-anvandare på 3 september, 2003 vid 07:33

Hej,
    Jag köpte beg segel på steffo, dessa skulle vara i kanonskick (2 st), Använda en gång etc etc.

När jag fick seglen visade det sig att det var 2 mindre revor i en panel på ett av seglen, vilket berövar seglet epitetet ”kanonskick”.

Hur kompenserar säljaren detta tycker ni. Jag betalde 1400 för dessa 2 segel från -97.

Ska jag skita i det i tejpa ihop seglen o köra eller vad är en rimlig kompensation?

/A

anonym-anvandare svarade 21 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • voodoo

Medlem
    3 september, 2003 vid 07:51

Det var dessa segel jag undrade om biltema tejpen för i mitt tidigare inlägg
    http://www.steffo.nu/forum/showflat.php?Cat=1&Number=140056&page=1&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1
    Alltså inte mina segel och hade inte en aning om att det var några hål i ett av dom utan förmedlade bara åt en kompis!
    Revorna var en på 1cm och en på 3 cm under övre lattan i X-plyen..
    1600:- tycker jag var urbilligt från början men ngn prutade till sig 200:-
    extra wink.gif
    Självklart ska du tejpa seglet, annars riskerar du ju att göra småhålen större och tejpen jag rekommenderade duger gott!

• ola-h

Medlem
    3 september, 2003 vid 07:58

Om det är revor i seglet kan de knappast sägas var i kanonskick. Revor borde nämnas av säljaren, tycker jag. Dock är det i praktiken, i alla fall om revorna är så små som det påstås, mycket viktigare att själva duken är fräsch (dvs ser blank och genomskinlig ut om det rör sig om monofilm/xply). Detta påverkar hållbarhet och prestande LÅNGT mer än några mindre revor.

Rimlig kompensation? Förutsatt att skicket på duk är fin (enligt ovan, dvs att själva seglen verkligen kan betecknas som fräscha) så tycker jag någonstans mellan en sliten fena och en förklarande ursäkt verkar bra.

• anonym-anvandare

Medlem
    3 september, 2003 vid 09:04

Det är mina segel och tycker doktorn att en ursäkt räcker så nöjer jag mig med det (jag har redan fått 2)

/Teknologie Doktor Flodin

• john72

Medlem
    3 september, 2003 vid 09:43

Köp monofilm på bromma

john

• anonym-anvandare

Medlem
    3 september, 2003 vid 10:10

Skulle 1600:- vara billigt för använda segel från -97.. Öööh..

• voodoo

Medlem
    3 september, 2003 vid 10:19

JA..

• anonym-anvandare

Medlem
    3 september, 2003 vid 10:38

köpt simmer onshore 4.7 -99, hösten 2002 för 900kr
    absolut nyskick.
    Så använda segel med trasig monofilm från 97 är lute dyrt.

• anonym-anvandare

Medlem
    3 september, 2003 vid 10:50

Suck…1400/2=700<900 sist jag kollade i räkneboken i alla fall

• voodoo

Medlem
    3 september, 2003 vid 11:41

LITE skillnad på North och Simmer också, som att jämföra oxfile och ärtsoppa wink.gif
    Jag eller ngn jag känner har köpt si och så* och fick ett bra pris just då, därför sjunker ju ALLA si och så* automatiskt till samma pris?
    si och så = windsurfingutrustning såsom brädor, segel, master, bommar osv!

• anonym-anvandare

Medlem
    5 september, 2003 vid 09:14

du, voodoo, som inte haft annat än north från -93 och
    framåt kan ju inte utala dig angående hur bra
    simmer är mot north,
    dock vet jag att simmer onshore -99 vann tyska, surf våg
    testet 99, och north var säkert också med.
    Visst har north-kvalite men vågsegel i allmänhet är
    välgjorda.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA