• mangsta

Medlem
    17 maj, 2011 vid 10:00

Gott, ska försöka dra från jobbet även jag vid 3-4 hugget! Lär väl vara fler som är sugna med denna fina vind.

//Mangan 0765 -25 84 48

• dadde

Medlem
    17 maj, 2011 vid 11:28

Jag drar också dit, om bilen går igenom besiktningen:smile: Skall besiktiga 14:30 sedan drar jag.

Rågelund borde väl passa en nybörjare som mig med en 12 idag, eller? (gick en kurs i somras).

Jag har plats i bilen om någon vill hänga på.

Daniel 0707-156618

• ag

Medlem
    17 maj, 2011 vid 11:33

om du är nybörjare med en 12a som din minsta drake så skulle jag hålla mig på land idag, om du inte väger +150kg.

enligt frv så skall det blåsa upp emot 14m/s och det är inte lämpliga vindar för en normal rookie med en 12a.

• dadde

Medlem
    17 maj, 2011 vid 12:16
    ag.;655603 wrote:
    om du är nybörjare med en 12a som din minsta drake så skulle jag hålla mig på land idag, om du inte väger +150kg.

enligt frv så skall det blåsa upp emot 14m/s och det är inte lämpliga vindar för en normal rookie med en 12a.

Jag väger nästan 150kg, 90 kg i alla fall:smile:
    Jag tycker alltid att antingen blåser det för lite eller för mycket:mad:
    7-13m/s borde väl funka för en 90kg med en naish helix 12, 2010?

Det är inget alternativ och bara hoppa i och

Jag tror jag åker ner ändå och tittar och får lite inspiration:smile: Mem man kommer ju bli grymt sugen på att hoppa i!

• mangsta

Medlem
    17 maj, 2011 vid 12:48

Kolla vindmätaren på Onsala:

http://www.oso.chalmers.se/~weather/index.html#windspeed

Brukar stämma rätt bra vid Rågelund, vinden skall öka framåt em/kvällen men lite surf med 12:an kan det säkert bli om du åker i tid. Fråga någon på plats om du är osäker, drar själv neråt om nån timme.

//M

• dadde

Medlem
    17 maj, 2011 vid 13:18
    Mangsta;655614 wrote:
    Kolla vindmätaren på Onsala:

http://www.oso.chalmers.se/~weather/index.html#windspeed

Brukar stämma rätt bra vid Rågelund, vinden skall öka framåt em/kvällen men lite surf med 12:an kan det säkert bli om du åker i tid. Fråga någon på plats om du är osäker, drar själv neråt om nån timme.

//M

Kanon, tackar för tipset, jag drar ner och kollar så får jag se. Ser du en vilsen själ med röd jacka är det jag:smile:

• smaskens

Medlem
    18 maj, 2011 vid 06:38

Scheisse va det blåste igår. Jag blev överriggad med åttan eller också var det oträningen som visade sitt fula ansikte. Efter en timme på vattnet var händerna i kramp.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.