• mangsta

    Medlem
    17 maj, 2011 vid 10:00

    Gott, ska försöka dra från jobbet även jag vid 3-4 hugget! Lär väl vara fler som är sugna med denna fina vind.

    //Mangan 0765 -25 84 48

  • dadde

    Medlem
    17 maj, 2011 vid 11:28

    Jag drar också dit, om bilen går igenom besiktningen:smile: Skall besiktiga 14:30 sedan drar jag.

    Rågelund borde väl passa en nybörjare som mig med en 12 idag, eller? (gick en kurs i somras).

    Jag har plats i bilen om någon vill hänga på.

    Daniel 0707-156618

  • ag

    Medlem
    17 maj, 2011 vid 11:33

    om du är nybörjare med en 12a som din minsta drake så skulle jag hålla mig på land idag, om du inte väger +150kg.

    enligt frv så skall det blåsa upp emot 14m/s och det är inte lämpliga vindar för en normal rookie med en 12a.

  • dadde

    Medlem
    17 maj, 2011 vid 12:16
    ag.;655603 wrote:
    om du är nybörjare med en 12a som din minsta drake så skulle jag hålla mig på land idag, om du inte väger +150kg.

    enligt frv så skall det blåsa upp emot 14m/s och det är inte lämpliga vindar för en normal rookie med en 12a.

    Jag väger nästan 150kg, 90 kg i alla fall:smile:
    Jag tycker alltid att antingen blåser det för lite eller för mycket:mad:
    7-13m/s borde väl funka för en 90kg med en naish helix 12, 2010?

    Det är inget alternativ och bara hoppa i och

    Jag tror jag åker ner ändå och tittar och får lite inspiration:smile: Mem man kommer ju bli grymt sugen på att hoppa i!

  • mangsta

    Medlem
    17 maj, 2011 vid 12:48

    Kolla vindmätaren på Onsala:

    http://www.oso.chalmers.se/~weather/index.html#windspeed

    Brukar stämma rätt bra vid Rågelund, vinden skall öka framåt em/kvällen men lite surf med 12:an kan det säkert bli om du åker i tid. Fråga någon på plats om du är osäker, drar själv neråt om nån timme.

    //M

  • dadde

    Medlem
    17 maj, 2011 vid 13:18
    Mangsta;655614 wrote:
    Kolla vindmätaren på Onsala:

    http://www.oso.chalmers.se/~weather/index.html#windspeed

    Brukar stämma rätt bra vid Rågelund, vinden skall öka framåt em/kvällen men lite surf med 12:an kan det säkert bli om du åker i tid. Fråga någon på plats om du är osäker, drar själv neråt om nån timme.

    //M

    Kanon, tackar för tipset, jag drar ner och kollar så får jag se. Ser du en vilsen själ med röd jacka är det jag:smile:

  • smaskens

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 06:38

    Scheisse va det blåste igår. Jag blev överriggad med åttan eller också var det oträningen som visade sitt fula ansikte. Efter en timme på vattnet var händerna i kramp.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.