Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › rågelund
-
rågelund
Publicerad av surfbasse på 17 maj, 2011 vid 09:52Drar från gbg nån gång mellan 3 -4
smaskens svarade 13 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Gott, ska försöka dra från jobbet även jag vid 3-4 hugget! Lär väl vara fler som är sugna med denna fina vind.
//Mangan 0765 -25 84 48
-
Jag drar också dit, om bilen går igenom besiktningen:smile: Skall besiktiga 14:30 sedan drar jag.
Rågelund borde väl passa en nybörjare som mig med en 12 idag, eller? (gick en kurs i somras).
Jag har plats i bilen om någon vill hänga på.
Daniel 0707-156618
-
om du är nybörjare med en 12a som din minsta drake så skulle jag hålla mig på land idag, om du inte väger +150kg.
enligt frv så skall det blåsa upp emot 14m/s och det är inte lämpliga vindar för en normal rookie med en 12a.
-
ag.;655603 wrote:om du är nybörjare med en 12a som din minsta drake så skulle jag hålla mig på land idag, om du inte väger +150kg.
enligt frv så skall det blåsa upp emot 14m/s och det är inte lämpliga vindar för en normal rookie med en 12a.
Jag väger nästan 150kg, 90 kg i alla fall:smile:
Jag tycker alltid att antingen blåser det för lite eller för mycket:mad:
7-13m/s borde väl funka för en 90kg med en naish helix 12, 2010?Det är inget alternativ och bara hoppa i och
Jag tror jag åker ner ändå och tittar och får lite inspiration:smile: Mem man kommer ju bli grymt sugen på att hoppa i!
-
Kolla vindmätaren på Onsala:
http://www.oso.chalmers.se/~weather/index.html#windspeed
Brukar stämma rätt bra vid Rågelund, vinden skall öka framåt em/kvällen men lite surf med 12:an kan det säkert bli om du åker i tid. Fråga någon på plats om du är osäker, drar själv neråt om nån timme.
//M
-
Mangsta;655614 wrote:Kolla vindmätaren på Onsala:
http://www.oso.chalmers.se/~weather/index.html#windspeed
Brukar stämma rätt bra vid Rågelund, vinden skall öka framåt em/kvällen men lite surf med 12:an kan det säkert bli om du åker i tid. Fråga någon på plats om du är osäker, drar själv neråt om nån timme.
//M
Kanon, tackar för tipset, jag drar ner och kollar så får jag se. Ser du en vilsen själ med röd jacka är det jag:smile:
-
Scheisse va det blåste igår. Jag blev överriggad med åttan eller också var det oträningen som visade sitt fula ansikte. Efter en timme på vattnet var händerna i kramp.
Logga in för att svara.