Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › rågelund idag?
-
rågelund idag?
Publicerad av sanna på 27 augusti, 2004 vid 10:59någon som kommer köra i åsa eller varbergstrakten snart?
kan vara skönt att få lite hjälp om det skulle behövas…
/ Sannapet svarade 20 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
Tja Sanna,
Har du fått köra något mer?.. Vi kommer nog åka ner till Varberg imorgon och surfa, kom dit så får du lite mer hjälp.Har du skaffat en sådan där liten pinne till selen som jag berättade om?
-
hej! inte kört något mer, men jag tänkte passa på i helgen. hade vart skitsnällt om jag fick hänga på… pappa är gammal insnöad vindsurfare, men helt värdelöst att försöka lära honom starta och landa draken. inte fixat pinnen, måste göra det. är det någon egenuppfinning, eller finns sånt att köpa?
-
Nänänänä, ingen kite fan. Vad är en dag med kite jämfört med en fotbollsmatch med grabbarna?
-
Någon som ska ut i dag??
I morron blir de Varberg har plats för en till om någon behöver ride../Pontus
-
Ska du ner till Varberg imorrn, Jeppe, eller skulle du leka med boll?
-
Peppe: om man vill vara med och lira någon dag, får man det då?… Vårat korplag är ju nedlagt.
/honk
-
Sanna: Det går nog inte att köpa… Tanken är att man har en liten gummislang som man fäster så den går ut från där kroken är fäst och ut igenom kroken.. det blir samma som på sådana chickenloopar där det finns en liten gummislang fast den sitter i selen istället.
Pet har gjort en sådan och den sitter väldigt bra och förhindrar ofrivillig urhookning samt att den inte blir ivägen om man varit urhookad och vill ha fast chicken loopen i selen igen.
Någon som har en bild på vad jag menar?
/honk
-
Ozone tillverkar en som verkar bra faktiskt. Fick precis hem ett ex. Det röda handtaget är ett ”Oh-shit-handle”, dvs nödrelease. 320 kronor.
Beställ genom mig (0734 486486) eller Ozone återförsäljare.
nic
-
…annars kan man ju sätta ett vanligt buntband runt ”basen” på selen o låta den sticka ut mitt i kroken
5 spänn
men det kanske var en för billig lösning
-
Är inte det samma som att binda fast den löst me ett snöre? Hm, nästan noll kronor… fast då gäller det att man har ett releasesystem på chickenloopen och att man inte är ett un-hook-fan. Eller har jag missuppfattat det?
nic
Logga in för att svara.