-
Raktframåkningsoskulden är tagen!
Idag körde jag för första gången på slalomprylar (OK, första gången sedan 87 om man skall vara noga). Seglet var iochförsig kanske lite freerideaktigt för att falla snabbåkarna i smaken (Hot Speed Demon – inga cambers). Storlek 7.5. Brädan var dock “snabb”, iSonic 101 (07). Fenan var 40cm Drake Slalom pro (Deboichet).
Tyvärr det inte någor riktigt drag snarare mellan planingströskeln och vad som krävs för “vanlig komfortabel segling”, men kul var det ändå.
Första slörsvängen fck jag upp ekipaget i 27 knop (på displayen), på tillbakavägen gick det 29.4. Sedan blev det tyvärrr för lite vind för att bryta 30-knop, men förutsättningarna fanns nog där med tanke på att det kändes om jag fick bättre känsla för hur det är att köra den här typen av bräda allt eftersom.
Jag är annars rätt imponerad av hur enkelt det var att åka snabbt på brädan. Även repan upp med 29.4 topp var fullkomligt odramatisk. Det kanske blir mer spännande om man får lite mer vind, och förhoppnignsvis går det fortare också. Det kändes bland annat som en sittsele borde gjort lite + på hastigheten.
Jag lånade bara GPS:en, så tyvärr kan jag inte ladda upp någon officiell tid. Får skaffa egen till nästa gång.
Logga in för att svara.