Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ramla i masthögt?

Taggad: ,

• anonym-anvandare

Medlem
    28 januari, 2004 vid 22:18

Lars_K skrev det där…Blev utloggad av nån skum anledning… 😛

• dr-masse

Medlem
    29 januari, 2004 vid 08:19

Du har just på ett mycket elegant sätt beskrivit varför jag avhåller mig den sortens mer aggresiva bottensvängar i vågsegling…

Har sett det där. Omysigt är väl det minsta man kan säga.

Moi? Feg? Japp!

Surfa På!

• lars_k

Medlem
    29 januari, 2004 vid 08:39

Ja, Mag. Så gick det ungefär till när jag spolades. Såg brädan dingla uppe i luften över vitvattnet med masten spettad ner i botten några gånger. Otroligt att grejjerna höll egentligen =) Tur det är sandbotten i SA…

• herodude

Medlem
    29 januari, 2004 vid 09:34

eey fedt ändå hmm men jag menar… första gången i masthögt är man kanske inte sååååå säker på gipparna i de förhållandena eller hur snabba är vågorna???? och hur tätt är det ungefär?? ok det är jue olika mellan olika spots å förhå´llanden å så meen ändå…

• lars_k

Medlem
    29 januari, 2004 vid 09:48

Vågor kommer alltid i set. Ett set på 3-4 stora vågor efterföljs av ett antal mindre. Ligger grejerna helt fel mitt i setet hinner man inte och det bara dumt att ödsla energi på att flippa runt grejerna och försöka starta. Det är bara att lägga riggen mot vågorna, hålla i och vänta tills det lugnar ner sej.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 februari, 2004 vid 17:43

Jag har upplevt precis samma grej i Guincho. Vill bara tillägga att man blir “rätt” trött av att simma efter sin bräda i logo-masthögt. Jag hann aldrig ikapp, min bräda spolades otroligt turligt upp på de sista 3 meterna av stranden mitt emellan 2 klipp-partier. Jag stapplade upp på stranden och hittar efter stund mina grejer 10 meter upp oskadda! 2 dar senare rippar jag seglet duktigt i en tvättmaskin på väg ut. En riktigt klassiker där vinden dör helt och man ser vågen i god tid. Efter som man står knädjupt är det bara ett vänta och försöka fälla masten mot vågen. Nu lyckades det inte riktigt… Anders

• herodude

Medlem
    6 februari, 2004 vid 11:09

hmm jag tänkte på det, mastfots brott är vell gaaanska förödande i feta vågers?? vad kan man göra egentligen?? det är vell bara att överge riggen lr?

• strom

Medlem
    31 mars, 2004 vid 20:50

Måste bara varna för att timea vågen fel på vägen ut vilket för mig i marocko innebär ett relativt smärtsamt “ansiktsplask” samt spolning.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ramla i masthögt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.