Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rangsta tisdag eftermiddag ?

• Rangsta tisdag eftermiddag ?

Publicerad av bjornen på 7 april, 2008 vid 08:30

Nu när det är ljust ganska sent på kvällarna skulle man hinna med lite segling efter jobbet. Ser ut att kunna bli N-NV på tisdag. Någon som är sugen på att segla efter typ 16:00 ? Kanske vid Rangsta ?
    Rangsta brygga

//Björn

perrapops svarade 16 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • getwet

Medlem
    7 april, 2008 vid 10:25

Om du fixar några grader till så är jag på! Nu syftar jag inte på grader i vindriktningen….

• bjornen

Medlem
    7 april, 2008 vid 11:00

@getwet 456724 wrote:

Om du fixar några grader till så är jag på! Nu syftar jag inte på grader i vindriktningen….

Jag kan bjuda på ca 4 varma grader, dessutom är det ju sommarvärme i vattnet just nu ca 5 grader vid bullandö marinaVill du ha lite vinnarkänsla såg jag att om man sorterar sessioner på sverige så får man upp top 10 den här månaden och den ligger just nu på 23kn. Borde gå att slå om vi får lite planing 🙂

//Björn

• filipl

Medlem
    7 april, 2008 vid 13:44

@Bjornen 456710 wrote:

Nu när det är ljust ganska sent på kvällarna skulle man hinna med lite segling efter jobbet. Ser ut att kunna bli N-NV på tisdag. Någon som är sugen på att segla efter typ 16:00 ? Kanske vid Rangsta ?
    Rangsta brygga

//Björn

Nu på tisdag funkar inte, men framöver kan jag helt klart tänka mig att segla efter jobbet. Vissa dagar kan jag komma loss vid 4-tiden, och ser det riktigt fint kan jag se till att ta semester hela eftermidagen.

Filip

• perrapops

Medlem
    7 april, 2008 vid 14:52

Jag är sugen på att köra i morgon eftermiddag, kan komma loss efter halvtretiden..

• hanlar

Medlem
    7 april, 2008 vid 15:55

vi är 2-3 st från jobbet som ev dyker upp imorn vid 4. /Hans

• bjornen

Medlem
    7 april, 2008 vid 16:05

@hanlar 456784 wrote:

vi är 2-3 st på jobbet som ev dyker upp imorn vid 4. /Hans

Grymme, då blir vi några stycken ! Jag ska släpa med mig kameran och om det inte regnar allt för mycket kanske det går att få lite bilder med planing denna gång….:smile:

//Björn

• p-malmkvist

Medlem
    7 april, 2008 vid 17:54

Om allt går enligt plan så surfar jag också vid rangsta imorgon..

• perrapops

Medlem
    7 april, 2008 vid 18:52

Vad ska man ställa in gps:en på?

Fan vad sugen jag är på att segla!!:)

Hur långt är det från Stockholm city?

• bjornen

Medlem
    8 april, 2008 vid 13:14

Det blir inget Rangsta för mig eller Perrapops. Perra åkte dit och kollade men det blåste inte speciellt mycket så vi skiter i det. Tråkigt 😡

//Björn

• p-malmkvist

Medlem
    8 april, 2008 vid 14:32

Misstänkte det då träden utanför inte vajat på länge..:frown: För hålla tummarna på helgens prognos istället…

• getwet

Medlem
    8 april, 2008 vid 15:54

Det blåser massor just nu, och snöar för fullt. 2 grader…..mys!

• perrapops

Medlem
    8 april, 2008 vid 17:41

Åkte från Roslagstull till Rangsta, kom fram och det såg inte speciellt bra ut, kallt som attans, dåligt med vind, ringde Björn, förkarade läget..
    Åkte en runda runt i området för att kolla in(Första gången vid Rangsta).
    Tänkte först strunta i allt och åka hem , då vinden inte kändes tillräcklig och vädret var fruktansvärt trist.

Ändrade mig och riggade på mitt 6.9,tänkte vafan hr jag kört så långt så ska jag åtminstonde ut på vattnet. 16:30 small det till och jag vart riktigt överiggad.!

Upp fort som attans och riggade på 5.3:an, Perfekt!, fick riktigt bra surf!
    Dock var jag själv, lite smått läskigt, men ändå stimulerande.

Vinkeln var inte sådär superbra, fick ta sig ut en bit innan vinden kom.

Fick någon timmes surf och känner mig helnöjd, men det var fan kallare än i December, bilen visade -1¤ på vägen hem.
    Får hoppas på helgen med lite stabil vind, idag small det bara till, helt otippat!

Tänkte ringa dig Björn, men kändes onödigt för klockan vart så mycket:(

• bjornen

Medlem
    8 april, 2008 vid 17:45

@Perrapops 457096 wrote:

Åkte från Roslagstull till Rangsta, kom fram och det såg inte speciellt bra ut, kallt som attans, dåligt med vind, ringde Björn, förkarade läget..
    Åkte en runda runt i området för att kolla in(Första gången vid Rangsta).
    Tänkte först strunta i allt och åka hem , då vinden inte kändes tillräcklig och vädret var fruktansvärt trist.

Ändrade mig och riggade på mitt 6.9,tänkte vafan hr jag kört så långt så ska jag åtminstonde ut på vattnet. 16:30 small det till och jag vart riktigt överiggad.!

Upp fort som attans och riggade på 5.3:an, Perfekt!, fick riktigt bra surf!
    Dock var jag själv, lite smått läskigt, men ändå stimulerande.

Vinkeln var inte sådär superbra, fick ta sig ut en bit innan vinden kom.

Fick någon timmes surf och känner mig helnöjd, men det var fan kallare än i December, bilen visade -1¤ på vägen hem.
    Får hoppas på helgen med lite stabil vind, idag small det bara till, helt otippat!

Faan man kan nästan tro du kommer från norrland :shocked: :shocked: :shocked: 😀 Härligt att du fick segling å tur att inget paja….

//Björn

• perrapops

Medlem
    8 april, 2008 vid 17:49

Haha, känner mig elak nu i efterhand som avrådde dig att inte köra sträckan och segla, men ha som förtröstan att det var ett riktigt mekk att ta sig ut, och att det var kallt..

Men jag trodde verkligen inte att det skulle ta sig, tyckte mest att det mojnade mer och mer, men så helt plötsligt, ungefär som en sjöbris så kom vinden, kanske en vinterbris..);)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rangsta tisdag eftermiddag ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.