Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing RAPPORT FRÅN JONA DAG#2

• RAPPORT FRÅN JONA DAG#2

Posted by anonym-anvandare on 4 december, 2000 at 15:43

Tjena!

Seglen gar fort, mycket fort! Sarskillt pa undanvindarna sa rockar dom. For
    Marcus fungerar det pa kryssen ocksa men jag har en del problem. Kan vara att
    jag har en lanad NP mast istallet for Fiberspar?(Jag har brutit sonder tva master
    hittills…)

Som ni sag gick det ganska bra forsta dagen. 15:e kande jag mig nojd med. Marcus
    rockade fett med en femte plats! Idag har det blivit tva race. I det forsta
    stamde ingenting. Jag startade daligt, missade layline bada varven, en fotstropp
    pajade, mm, mm. Glommer det helst. Daniel brot. Jag kom imal som 35:a. Mackan
    slutade pa 24:e plats. I race tva tog jag starten! Kandes fint att gora nagot
    BAST i sa bra sallskap. Resultaten har inte kommit upp an men jag kom nog i
    mal som 20 till 30, svart att se med sa manga segel pa vattnet…

Tyvarr har jag problem med kryssarna. Jag seglar fort men inte tillracklingt
    hogt. Mattias syndromet kanske har smittat? Pa undanvindarna seglar jag ifran
    alla som jag ar i narheten av. Kanske pa grund av att de jag seglar mot inte
    ar de basta efter mina taskiga kryssar…?

Jonas har bett mig gora lite resarch sa har kommer dagens rapport. Eduardo Bellini
    seglar Deboichet R13 70cm pa sin Starboard 175.

Stamningen har nere ar fantastisk. Jag tror aldrig att det har forekommit nagot
    event av det har slaget forut i windsurfing varlden. ALLA ar har! De basta fran
    de flesta klasser och lander. PWA, IFCA, IBSA, IMCO. Jag kan bara komma pa nagra
    fa namn som saknas, Dunkerbeck, Naish och Bringdal. Jag hoppas att det har VMet
    visar vagen for hur windsurfing skall organiseras i fortsattningen.

Ha det!
    Jona SWE876

dr-masse replied 24 years ago 5 Members · 8 Replies
  • 8 Replies
  • boose

Member
    4 december, 2000 at 17:42

BRA jobbat Jona!
    Fixa höjden på kryssen så kommer det att gå riktigt BRA! ( som belöning får du låna Isabellan när du kommer hem)

Bosse och Nicklas på jobbet!

• dr-masse

Member
    5 december, 2000 at 11:02

De här rapporterna är kul läsning! Mer sånt här på konfen!

• anonym-anvandare

Member
    5 december, 2000 at 11:18

Det är inte varje dag det är VM hörru!

• dr-masse

Member
    5 december, 2000 at 11:47

Ah, vänlighet och samförstånd dess allra vackraste form! Ibland ligger jag vaken om nätterna och drömmer om inlägg som dina. Som sådär lagom kortfattat men ändå arrogant slår ner på någon som med ett litet inlägg enbart vill främja kul grejer på konfen. Som gör att tangentbordssvärdets slipning kan få jobba.

Naturligtvis syftade jag enbart till att befrämja rapporter från VM i Formula. Alla andra rapporter är inte bara ovälkomna utan ratas automatiskt av alla här. För det kan väl aldrig vara så att jag på något sätt lite glatt sådär försökte befrämja fler rapporter här på konfen? Nej, nej, jag lever i den sköna vanföreställngen att VM i Formula körs första torsdagen i varje månad året runt, med extra räjs på annandag pingst. Visst, sörru. Några få exempel på rapporter som skulle vara lite aktuella att ta del av skulle kunna vara

– Svenska cupen
    – Lokala tävlingar
    – Din egen surfdag
    – Tävlingar i största allmänhet
    – Din egen surfresa
    – Världscupen
    – Vågsegling på Maui
    – Byggandet av din bräda
    – Iskruvanden av två nya stroppar
    – Hur ditt nya segel är
    – Hur din nya bräda är
    – Hur ditt gamla segel är
    – Hur din nya fena är
    – Vad du satsar på att lära dig i år
    – Känslan när du satte den första loopen
    – Känslan av en ny manöver
    – Hur den nya masten är
    – Vilken bom du valde och varför
    – På vilket sätt en ny sele hjälpte dig med din segling
    – Bra service i butiken du handlade
    – Dålig service i butiken du handlade
    – Varför du valt att segla med ett visst märke
    – Varför du valt att inte segla med ett visst märke
    – Din alldeles egen dag på JAWS
    – Hur du hittade den perfekta spoten
    – Vad du tyckte om att gå i surfskola
    – Hur du fick med dig alla grejerna på planet
    – Hur du bokade bästa biljetten
    – Varför du aldrig mer kommer att flyga med SAS

Ja, som du förstår skulle en och annan rapport runt detta kunna vara något. Men nejdå, jag avser enbart rapporter från VM i Formula. Allt annat går bort. Så är det.

Jag hoppas att du förstår av mina diskreta antydningar att du kanske, kanske, kanske skall tänka lite mer positivt kring den här konfen och hur just ditt inlägg skapar andan här.

Om det här inlägget är lite surt? Japp! Om jag har glimten i ögat? Självklart!

Jo, jag tycker fortfarande att det är kul med rapporter här på konfen. Min KOMPLIMANG till Jona kvarstår, den gäller dessutom alla andra som orkar plita ner några rader om sina upplevelser här!

Surfa På!

• anonym-anvandare

Member
    5 december, 2000 at 11:58

=)

• dieter-mr-kefir

Member
    5 december, 2000 at 12:09

Formula VM, Thailand – 2. dag
    04-12-2000
    Efter en sloev start paa dagen kom vinden og der kom 4 sejladser, 2 for hver gruppe. Danskerne klarede sig blandet! Gaastra og Starboard styrer festen. Flere Danskere vil sejler Gaastra
    Saa gik den ikke laengere – vi maatte op klokken 7.30 da der fra nu af er skippersmoede klokken 9.00 og foerste start klokken 10.00. Vinden kom dog foest ved 14 tiden, saa jeg fik lige en lille middagslur foer det gik loes.
    Der er nu lavet seedninger og vi er delt end i to grupper. Der vil saa blive lavet nye seedninger efter hver anden sejlads. Jesper Vesterstroem, Bjoern Rune Jensen, Brian Roegild og Jeg selv var i Beren som ogsaa umiddelbart saa ud til at vaere det haardest med baade Voitjeck, Pritchard og McGain.
    Egentlig ved jeg ikke rigtigt hvordan det gik – havde rigeligt selv at se til, min 10,5 var sgu stor i begge sejladser. Jeg burde have sejlet 9,7 i den anden men da vinden plejede at laegge sig ved 16.00 tiden turde ingen tage mindre sejl paa – nedtur. Naa men i gruppe B vandt Voitjek den foerste foran Mcgain og Prithard og den anden vandt McGain foran vores egen Brian Roegild og Pritchard. Roegild sejler Gaastra hernede og har virkelig fundet det gyldne trim. Det ser ud til at det kan blive et stort Dansk Gaastra team til naeste aar, da baade Vesterstroem og Roegild er kommet til.
    I gruppe A er jeg lidt mere i tvivl om hvordan det gik, men Jamie Lever fra England skulle have vundet begge sejladser, men mere ved jeg ikke – det maa vente til i morgen.
    Der skal nu laves nye seedninger saaledes bliver grupperne igen blandet. Naa vi har sejlet 6 sejladser hver dvs paa en maade 12 sejladser ialt da der er to grupper men som blandes hele tiden, bliver der lavet en gold-group og en silver-group. og der bliver man saa dvs er man ikke i top 65 inden 6. sejlads bliver man degraderet til silver-group og kan dermed ikke blive bedre end 66 – sker det for danskerne bliver der eddermanme doemt druk?!?! Hvordan det er gaaet for resten af os danskere idag har vi lidt svaert ved at finde ud af. Det er svaert at taelle naar man er udefor top 10 🙂
    Som sagt hvis i har spoergsmaal eller ting som I overhovedet ikke forstaar er I velkomne til at sende mig en mail paa lars@windsurferen.dk . Og baer lige over med alle de turkfejl – jeg skriver jo bare derudaf…men det har I vidst fundet ud af (Det har Ole Klemmesen ihverfald – undskyld far-Ole?!?!?)
    Over and out…
    Lars Pedersen DEN-6
    http://WWW.WINDSURFEREN.DK

• luwa1

Member
    5 december, 2000 at 12:13

Hejsan Masse!Dina inlägg är bäst, hoppas du inte blir deprimerad av vissa inlägg som läggs in helt utan eftertanke. Det är skönt att se att det finns såna som du som åtminstone försöker göra det intressant att följa den här konfen!

• dr-masse

Member
    5 december, 2000 at 12:16

Asch, jag som hade hoppats på lite sköna mothugg för en lagom infekterad, men ändå intressant, ordväxling… ;-). Allt är skönt, igen.

Oj, vad långt mitt förra inlägg blev… Surfabstinens? Nejdå.

Surfa På!

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing RAPPORT FRÅN JONA DAG#2

You must be logged in to create new discussions.