Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Rapport Maui
-
Gött Jeppe,
alltid triggande att läsa Mauistorys. Blev ingen resa i år, familjetillökning i januari istället men nästa vinter då j-vlar. Verkar som att ni blir ett schysst gäng – Håll den svenska fanan högt…
-
Aloha
Kapar tråden en liten “sväng” bara i all välmening.Tänkte först PMa Jesper men antar att det kanske finns fler som kan hjälpa.
Jag drar till maui nu den 31jan. Jag har hittat en Kazuma Shibi 9’8 sup på CL och undrar om det är nån som har provat denna, till synes magiska bräda ?
Kör samma grej som i fjol. Köper rubbet på platts och säljer när jag åker hem om jag inte lyckas fixa förvaring.
Så om det är någon som har nån stor twin eller quad och 4.7-5.3, mast, bom som ni vill bli av med så kan det vara av intresse. Som det ser ut nu så blir det en SB quad 86 som köpes begad men jag var nog aningen mer sugen på en Goya ltd 89 twin.Mahalo
-
Jakob_S;644664 wrote:Aloha
Kapar tråden en liten “sväng” bara i all välmening.Tänkte först PMa Jesper men antar att det kanske finns fler som kan hjälpa.
Jag drar till maui nu den 31jan. Jag har hittat en Kazuma Shibi 9’8 sup på CL och undrar om det är nån som har provat denna, till synes magiska bräda ?
Kör samma grej som i fjol. Köper rubbet på platts och säljer när jag åker hem om jag inte lyckas fixa förvaring.
Så om det är någon som har nån stor twin eller quad och 4.7-5.3, mast, bom som ni vill bli av med så kan det vara av intresse. Som det ser ut nu så blir det en SB quad 86 som köpes begad men jag var nog aningen mer sugen på en Goya ltd 89 twin.Mahalo
Jag har en 2011 4.7 Fire (använd 1 gång men det kan bli några ggr till innan jag drar hem) om du är intresserad av Hotsailsmaui. En 5.3 från Hot kan jag nog hjälpa dig att ordna också om du vill, liksom en beg 400 hotrod mast. Min 5 år gamla Aeron kolbom vill jag nog behålla men en bom kan du hitta precis var som helst. PMa mig om det låter intressant, eller ännu hellre emaila jesper.blomberg@hhs.se
Aloha!
JB
-
Jag är nybörjare på det här med Maui men ska dit på semester om ca 1 vecka. Tänkte bara kolla om det finns några bra hyrspots för nybörjare om man nu inte vill ha stora vågor?
-
Det finns flera uthyrare tex Hotsails vid Kanaha Kai. Därifrån är det inte långt till Kanaha. Håll dej innanför reven så är det lugnt med vågor!
-
Jag har hyrt av Hi-tech och det har fungerat perfekt, bra grejer och bra killar att ha att göra med (senaste gången jobbade det två svenskar där då och då). Hi-Tech ligger oxå nära Kanaha, och som Lars K säger håller du dig innanför reven så är det lugnt, har du tur blir du omkörd av nån “superstar” som är ute och tränar slalom 🙂
/ Calle
-
Kanaha ligger i Kahului, bara så du vet. Det är staden ni landar i.
/Magnus
-
Det låter bra Jesper !
Jag PMar dig så får vi deala.
Mahalo -
Jawsbilderna är från gårdagen som för mig slutade med lite mellow segling på Kanaha. Idag var jag dock mer eller mindre golvad av feber så trots att Kuau såg grymt fint ut höll jag mig på stranden. Knäppte ett par bilder. Bland annat Jeppe laddade hårt och belönades med en av de där gosiga simturerna som alla som seglat Kuau i över mast väl känner till.
Lite fler bilder på http://gallery.me.com/ola.helenius#100135&view=carouseljs&sel=0
-
Swiiiit!! Ett par av jawsbilderna ser inte ut att vara tagna från Klippan. Var du på en ski eller?
-
Ohhh!
Visst är det så att bilder från Kuau aldrig riktigt visar hur stort det är?
Då är bild ett på Jesper extra imponerande, måste varit STORT (bild två tycker jag vi bara ignorerar :-)!
Kul!
/ Calle S -
underbara bilder Ola hoppas febern släpper. Sköna bilder på JB och bra att håller Svenska fanan högt i Kuau YC!
-
Calle;644924 wrote:Ohhh!
Visst är det så att bilder från Kuau aldrig riktigt visar hur stort det är?
/ Calle SJa, det är svårt att visa storleken eftersom man fotar från så låg nivå. Men denna kanske säger något (och det rullade in en del som var större än så)
Logga in för att svara.