Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Rapport SM Formula Båstad

Taggad: 

• Rapport SM Formula Båstad

Publicerad av swe131 på 28 juli, 2006 vid 17:32

Ca 25 deltagare samlades i Båstad för att göra upp om SM titeln, kul med internationellt deltagande från Norge och Danmark.

Regner föll hela dagen och vinden lyste med sin frånvaro. Inga av seglarna var ute på vattnet, det blev mycket prylsnack i bilarna o i klubbhuset. Nu på kvällen har det slutat att regna och klarnat upp lite. Vi hoppas på vind i morgon.

// Dala //

swe-1 svarade 18 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • swe131

Medlem
    30 juli, 2006 vid 20:13

Lördag
    Vi fick en fin sjöbris och seglade fem race.
    Anders Løkken i topp följd av Jimmy och Robban.

Söndag
    Återigen en fin sjöbris, idag lite senare så vi hann bara två race innan klockan fyra.
    Vann regattan gjorde Anders Løkken från Norge. Jimmy blev tvåa och bästa svensk. Således SM mästare.
    Grattis Jimmy

// Dala //

• imported_macts

Medlem
    31 juli, 2006 vid 07:28

Stort grattis Jimmy!

• swe-1

Medlem
    31 juli, 2006 vid 08:54

Tack!
    Kändes riktigt bra att åka hem med en medalj av ädlaste valör!
    Första dan på jobbet i dag men av någon underlig anledning sitter jag ändå med ett flin på läpparna… 😀

//JIMMY

• freddz

Medlem
    31 juli, 2006 vid 18:07

har bilder från kampen i båstad, ifall nån vill ha….tanke på hur havet såg ut så kan en del vara lite snea….
    fast om nån är intresserad så är det bara att bjuda på ett mail till:
    fredde@bjare-locals.se eller kläm in nåt här
    bilderna är till sjöss från start/målgång

jäkligt intresserant och rolig sport att kika på utöver vanlig vågsurf

kan lägga upp några på min sida men formatet blir ganska litet för att spara på plats…format är annars: 3072*2048 nu har ja heller inte nån direkt koll på vilka som finns på bild men ni kan ge mig info me ert segelnr så ska ja kika runt

• the_novice

Medlem
    31 juli, 2006 vid 19:22

Det är ju alltid kul med bilder, kan du inte slänga upp några smakprov här?

/Krister (SWE 320)

• freddz

Medlem
    31 juli, 2006 vid 20:15

min mac å ja kommer inte överens riktigt å mitt internet har haft bättre dagar men kan ge de ett försök..
    försöket blev tyvärr lite kass men kan återkomma me nåt smakprov imorrn

• the_novice

Medlem
    31 juli, 2006 vid 20:42

Snygga bilder! Alltid lär man sig något.
    Anders körde väl med 11.9 hela helgen och går tydligen inte ned i storlek förrän närmare 10m/s, jag får nog äta lite mera gröt som tyckte 9.8 var lagom…
    Mattias hittade ett bra starttrick och var väl bra framme hela helgen, medans Jona visar klassikern hur startfältet oftast kröker ned på mitten…

• soundwave

Medlem
    1 augusti, 2006 vid 21:21

Jag åt gröt under hela SM men inte fan gick det 😛

• getwet

Medlem
    1 augusti, 2006 vid 23:40
    The_Novice wrote:
    Anders körde väl med 11.9 hela helgen och går tydligen inte ned i storlek förrän närmare 10m/s, jag får nog äta lite mera gröt som tyckte 9.8 var lagom…
    Mattias hittade ett bra starttrick och var väl bra framme hela helgen, medans Jona visar klassikern hur startfältet oftast kröker ned på mitten…

Liten försynt fråga bara, höll Mattias motor? 😉

• getwet

Medlem
    1 augusti, 2006 vid 23:41
    SWE 1 wrote:
    Tack!
    Kändes riktigt bra att åka hem med en medalj av ädlaste valör!
    Första dan på jobbet i dag men av någon underlig anledning sitter jag ändå med ett flin på läpparna… 😀

//JIMMY

Jättegrattis Jimmy, och hur var det nu då, 2ggr blir en vana eller?

• jester

Medlem
    2 augusti, 2006 vid 05:48
    getwet wrote:
    The_Novice wrote:

Liten försynt fråga bara, höll Mattias motor? 😉

Han kanske satte motorn på brädan istället?

• swe-1

Medlem
    2 augusti, 2006 vid 07:54
    getwet wrote:
    Jättegrattis Jimmy, och hur var det nu då, 2ggr blir en vana eller?

Ha ha, ja 2ggr, då brukar man… 😀

Fast jag har inte två SM guld, förra året fick jag aldrig någon medalj då det måste bli minst tre race för att få ett godkänt mästerskap. Så förra året vann jag SM men inget guld och ingen titel… 😡

Om jag lyckas försvara titeln nästa år, då kan ja eventuellt säga ”brukar” 😉

//JIMMY

• anders_hoffman

Medlem
    14 augusti, 2006 vid 20:23
  • swe-496

Medlem
    14 augusti, 2006 vid 21:29

Coooooooolt….
    Lorchen är underbar på kryss. Slören tar ett tag att lära sig att få fart på grejerna… Men det går. Har hittills inte känt några tendenser till att den ska näbba på undanvindarna.

• swe-1

Medlem
    15 augusti, 2006 vid 13:40

Ja den duger att vinna SM och NM på 😀

//JIMMY

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Rapport SM Formula Båstad

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.