Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rapport Varberg dag2

• Rapport Varberg dag2

Publicerad av fredrik-b på 13 mars, 2001 vid 18:36

vaknar till Bob marley musik på stereon, går upp, masar sig till skolan(mediegymnasiet), sätter sig framför en dator och leker med Flash5 samtidigt som jag kollar apelviken.nu varje uppdatering…Ser ut att kunna bli något, ringer mackan, varken han eller Putte kunde köra, aldeldes för mycket jobb på shopen, jahapp säger jag och går ner till Apelviken vid 2tiden. Lyssnar på ljuv musik från Bob marley, Rem, RHCP, papa roach med mera i lurarna när jag traskar och det rycker ganska bra i trädena på väg ner, ojoj, sideshore idag med…schyrre, när jag rundar hörnet och ser apelviken får jag solen i ögonen, och vinden yr i öronen, då får man ett glädjerus, så mysigt det är!, man önskar man redan var där ute, jag småskyndar bort mot Majas där jag har mina grejor, riggar upp Soul 5.8 och tar TwinTipwave;n. Riggar seglet med mer nedhal och mindre uthal än vanligt, enligt kevin på neilprydemaui.com ska detta vara optimalt för soul, och så rätt han hade, mycket twist, pumpvänligt och otroligt lätt i händerna, reagerar på minsta tryckskillnad, ojoj blir fårvånad över förbättringen, just när jag står där och trimmar ringer Kalle stolt, och vi snackar snabbt om rådande förhållanden i varberg, han var lite avis tydligen=)…Slänger på mig dom Apex dräkten med en shorty under(otroligt varmt) och sockor i skorna(oxå otroligt varmt), på med huva och handskar och jag e på väg. Solen skiner i ansiktet när jag halvspringer ner med grejorna.
    I med dom och jag kör tail first ut genom det grunda, flippar runt brädan, pumpar upp i planing och tar 3;e knähög våg och flänger runt en schysst framåt, pumpar upp i planing igen och gippar lätt och skönt på vågen som bygger upp lätt framför mig, rider den lilla med otroligt sköna vågen backside och kör full fart in mot stranden och kör willy skipper 540!…har smygtränat på dom hela hösten och vintern,…känner att vinden börjar dala och hinner några rundor med full planing och sätter en fullplanings duckjibe precis innan vinden får punktering och man guppar ut och plockar vågor på invägen i planing, otrolig lekpark det var där ute, själv, sol, sideshore, små sköna halvlånga vågor med vissa i midjestorlek, som man rider in och avslutar med att lägga ner seglet snett framför sig backwind no hands(ola h gör så på en bild har jag sett nånstans). Fortsatte att leka tills klockan 17 då vinden blev lite för klen för att orka trycka igång en. Men sicken skön dag, totalt olik gårdagen då det var PLAYPARK hela dan i schyssta vågor och störtskön vind och riktning, idag var det bara soft, vilket kan vara skönt ibland det med.
    Måste föressten säga att jag inte frösÖverhuvudtaget, jag var tillochmed lite varm, och temperaturen i vattnet är på väg åt rätt riktning, vilket är positivt.
    Iallafall hoppas det var lite skön läsning såhär i VinterSverige

Mvh
    Fredrik B S43

combat-4-2 svarade 24 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • janne

Medlem
    13 mars, 2001 vid 20:00

Gött bengan….
    du har det allt för bra i varberg du…
    ska bli skönt om jag kommer in på windsurfing gymnasiet…

ha det

Janne

• anonym-anvandare

Medlem
    13 mars, 2001 vid 20:43

Underbar läsning.. mera raporter!!

Mvh Tedan 20

• wavepimp

Medlem
    13 mars, 2001 vid 20:49

Det var grymt i halmstad också
    fortsätt med feedback

Hälsa fredrik plantin på lunar
    Ha det

• anonym-anvandare

Medlem
    14 mars, 2001 vid 07:56

Hej Fredrik
    Du har helt klart talang för och skriva sånt här och du verkar gå på rätt skola.
    Fundera på ev. att skriva på engelska (windsurfing är grymt stort i omvärlden)
    och försök hitta nån som kan plåta och hitta en form och vettiga kanaler ut, tex
    surftidningar etc. ”Gör du rätt” framöver kan ”andra” pröjsa dina pryttlar och
    resor” men som vanligt krävs det att man bestämmer sig, fokuserar grovt &
    långsiktigt samt skaffar förebilder.

Kanon
    Mvh / Bosse

• combat-4-2

Medlem
    14 mars, 2001 vid 15:55

Underbart! En befrielse ifrån allt tråksnack om prylar …

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA