Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Rapporter Stockholm Lördag………….
-
Rapporter Stockholm Lördag………….
Publicerad av larry på 29 oktober, 2005 vid 12:33Tja!
Väntar med spänning med rapporter från Stockholm om dagens segling. Jag misstänker att det har varit rätt bra i Kärringviken och på Fituna.
Själv besökte jag mitt home break…..Södran beach på Ekerö och där hade man i alla fall fullt tryck.
//Larry
steffo svarade 19 år sedan 14 Medlemmar · 26 Svar -
26 Svar
-
Vacker förstabild!!! Fituna var riktigt bra. Jag seglade 5,4 och det gjorde ganska många andra också, fram mot eftermiddagen ökade det något och vissa riggade under 5.
-
Åh fy f*n vad träligt!
Såg hur grymt ut som helst – från bilfönstret…
Att det alltid är nåt skit i vägen när det blåser.–S
-
Fituna, lördag, fullt tryck i 5,4 hela dan…
Fullt med bilar… -
riktiga män körde kortärmat i solskenet, jag tyckte det var kallt…
-
Tja!
Vi bytte Sthlm mot Åland. Bra drag med 4.5-5.0 o goa vågor som rullade in i Degersand.
Fin sandstrand helt för oss själva.Åland rockar fett…
Janne o Johan fr. Karpathos
-
Skön bild Larry. Kärringviken bjöd på 5.0-5.8 och små vågor, dock större på stenstranden.
-
Stora Värtan bjöd på bra tryck på borte sidan mot Bogesundslandet. 5-6 pers var där mitt på dagen och 5.5 kvm var lagom segelstorlek när man väl kommit förbi öarna ut från Näsby Park. Själv saknade jag handskar och händerna vägrade lyda order efter en missad gipp, så jag fick tyvärr ge upp tidigare än planerat. DaKine cold water mitts står nu högt på önskelistan…
-
Kärringviken blev bara bättre och bättre. När de flesta lagt ner så ökade vinden och små fina vågor rullade in med perfekt plattvatten imellan. Det är fortfarande varmt i vattnet tycker jag nog. Det behöves inga handskar denna gång heller. Hoppas det fortsätter så här
-
Jag hade inget annat val än att köra Görväln. Kändes först som en total nitlott, när jag kom ut var ingen annan där och ingen dök heller upp under hela tiden medan jag var där.
Vinden kändes som igår, då hade jag kört 9,7 och stått still i vindhålen och haft öppen dörr däremellan. Idag blev det 5.7 och vågis. Tokchansning eftersom det var syd och vinden på själva Görväln såg mer än lovligt kass ut, Skäftingeholmen läar ju vid syd.
Kasst trodde jag, kasst var det. Hade inte en chans att hålla mig kvar på vågisen, jag sjönk ner till midjan i vattnet. Lösning: Jag simmade ut till den där första ön och vattenstartade där ute. Lite ytterligare simmande så var jag i “kanalen” och där var det riktigt bra tryck i 5.7:an hela tiden.
På invägen hade jag tur med vindbyarna och kunde segla (fast utan planing) nästa hela vägen tillbaka till badet.
Fast varför seglar ingen på Görväln en dag som idag? Är jag den ende som inte har bil?
Logga in för att svara.