Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › RÄTT MKT. SKITSNACK !
-
RÄTT MKT. SKITSNACK !
Publicerad av voodoo på 9 mars, 2000 vid 12:45Just nu är det rätt mkt. skitsnack på denna sida några är väldigt snabba på att svara med massa larviga kommentarer ( väx upp ngn gång! ).
Måste säga att inget av dagens segel respektive brädor är “dåliga” knappast så att vi “vanliga” seglare känner ngn större skillnad vi seglar in oss på de grejorna vi köper oavsett märke. Den utrustningen man kör på känns ju bra mkt. bättre än att hoppa på tex. ngn. annans utr. som känns helt galet ! Skärpning alla som tar åt sig ! 🙂anonym-anvandare svarade 24 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Hej Voodoo
Håller med 100%. Så länge vi i det här landet inte ens har en schysst Surftidning (och några som är beredda att pröjsa för den) som på ett schysst sätt testar utrustningar, lär ut nya trick, har ingående reseberättelser, massor men annonser, etc., tex som den grymt bra tidningen Bike (som testar bågar), så kommer vi hela tiden ligga i bakvattnet mot länder som har såna tidningar. Det märkliga är att vi har många duktiga surfare men inte ens lyckas få den suveräna Vind och Vatten att flyta vidare. Den var verkligen bra. Kanske låg problemet i att nån tar initiativet i en rätt ung sport där rangordningen ännu inte är fixad undantaget några proffs.Bläddra igenom Bike och byt alla bilder/ord om motorcyklar mot surfgrejor så vips är du 20 år in i framtiden. Fundera då hur w-surfing som sport då ser ut. Och fundera framförallt var windsurfingens “Sälen” då ligger. Den som greppar initiativet och förstår att även “allmänheten” i det här landet vill Surfa (jag har hittills inte träffat nån som inte vill testa att surfa), kommer garanterat att kunna leva gott på sin favoritsport och tom leva på att tillverka prylar.
Bosse Persson -
Tjaba!
Varför tar du inte tag i tidningsköret då? tycker du verkar vara en rätt hygglig skribent..har bara en åsikt om Bike…Medelmåttig tidning fast med ett kanon reportage Mr X….Läste du det? -
Sant.
Jag sitter här med Engelska Windsurf marsnr ock kollar tester på brädor som jag för övrigt kommer att översätta till vår klubbtidning. Av 12 testade freeridebrädor och maxbrädor (fetingar) av olika märken så är det inte stora skillnader. Så det finns i praktiken inga dåliga brädor kvar.
Utan det är tycke och smak som får avgöra samt vad man skall använda grejorna till och var man skall segla -
Håller med!! När det gäller utrustnings och märkesfrågor så är ju alla åsikter subjektiva. Dessutom så är det inte ett eler et annat märke som gäller, de lyckas olika bra på olika områden och modeller. Va jag vet så finns det inte ett märke som bara gjort toppbrädor/segel som passat alla. Bic gjorde en gång Atsro rock som på sin tid var en revolution. F2 gjorde Xantos 295 mistral har sin Naish linje osv. Vissa segel märken gör bättre våglinjer än race och tvärt om. När allt kommer omkring så gäller det vad som passar för än själv, vilket kan vara svårt att göra opåverkad med alla tester försäljarsnack osv. Testa grejorna det är det ända sättet att veta…
-
Hej
MrX är en favorit men se upp för sträckan Södertälje Klarabergsviadukten den tar längre tid än man tror.
Sjukast alla kategorier är ändå Fransmannen i Nasty Video 2 som kör 230 runt Paris-ring i rusningstrafik.På sätt och vis har jag börjat skriva här på konf. och har redan fått en rätt häftig utdelning.
Tänk dig att du dötrött kl 23.30 bestämmer dig för att kolla om det finns nåt mail innan du ska sova. Du klickar och ser att ett mail är på väg in och så står det två ord:
Robby Naish…….. föreställ dig känslan.
Vad vi behöver i Sverige är definitivt en w-surftidning med tester inget snack. Tex brädorna är nog bra men det är en grym skillnad mellan stora Gecko 298 och Explosion 295 två helt skilda brädor trots båda ca 130 – 135 liter.
Och är det bara jag som lagat nästan alla cambers på ett visst Simmer-segel med el-straps för dom inte ska falla i bitar.
Det finns en hel del tankar om det här framöver.
Mvh/Bosse -
Visst, det är mycket skitsnack men jag måste säga att konfen har blivit betydligt mycket roligare senaste månaderna när det börjat hända lite saker. Tidigare var det tyst som graven, lite skitsnack får man ta om man vill ha ett levande forum!!!
Logga in för att svara.