Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › RDM fråga! Reptile Viper Cross 60% RDM 370
-
RDM fråga! Reptile Viper Cross 60% RDM 370
Publicerad av jalla på 9 oktober, 2009 vid 06:37Nån som vet om den funkar till 4.2 NP combat segel? Hittade denna mast på Surfspot och är betydligt biligare än NP RDM masten!
joachim_larsson svarade 15 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Den har något hårdare topp än NP men funkar utmärkt, seglet får dock något annorlunda egenskaper med lite hårdare topp.
Unifiber har också en 370 som vi använt mycket till combat. Den har topflex mellan North och Neilpryde och jag upplever att den beter sig i stort sett exakt som neil pryde mast i combat. Så här ser 2010:an med 100% kol ut.
2010 370cm 75% har redan kommit. -
Bicless;582315 wrote:Den har något hårdare topp än NP men funkar utmärkt, seglet får dock något annorlunda egenskaper med lite hårdare topp.
Vad är det för egenskaper som ändras och gäller detta bara rdm ?
Jag är lite sugen på att skaffa en sdm reptile green mamba 100% till mitt gamla NP rs slalom 5,4. Finns det kanske möjlighet att få provrigga för att se hur seglet står ? Kör idag en gammal 30% NP matrix 2000 med constand curve som väger bly och förmodligen är helt galet för det seglet :blush://Björn
-
Bästa är att provrigga. Petter tror jag skulle testa mamba 100% 430 på sitt NP så vi kan ju avvakta hans test och se hur det går.
-
Har beställt hem ett gäng Reptile Mast som kommer hem i November du kan ju alltid testa?
Logga in för att svara.