Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rebel 08 vs Switchblade3

• olle-2

Medlem
    30 april, 2008 vid 15:05

SB3 – en fullständigt subjektiv åsikt då det är den enda jag provat 😉

• skotten

Medlem
    30 april, 2008 vid 15:49

Naishen då?

• mjersen

Medlem
    30 april, 2008 vid 15:54

jag skulle vilja säga att det handlar om en vanesak..

• sunnebunne

Medlem
    30 april, 2008 vid 16:29

Grejen e att ja har fått möjligheten att köpa rebel eller sb3 till bra pris (helix fans inte på listan) Jag är helt nybörjare, kört 2 gånger på snö i sälen men är redan kär i sporten :p så nu tänkte ja börja kitesurfa, så frågan e väl egentligen vilken kite ja borde köpa?

• mjersen

Medlem
    30 april, 2008 vid 16:49

jag hadde kört på sb3an, den e fet plus att jag har sett lite för dålig erfarenhet av north sista tiden..

• christian12345

Medlem
    30 april, 2008 vid 17:35

Har inte provat rebel08, men om man kollar på rebel07 mot sb2 så var sb2 klart fetare. Det är ett ganska stort försprång att hämta in.

Å andra sidan så föll rebel07 i pris mycket redan under sommaren förra året så då blev plötsligt rebel07 mycket mer prisvärd än sb2.

Det spelar ingen roll för dig som är nybörjare. Köp begagnat! Du kommer aldrig fatta skillnaden i alla fall! Det enda som spelar roll i början är timmarna på vattnet. Och så kanske att du inte går och köper någon helt kass drake, men kolla upp vad som finns och fråga i stället ”vad tycker ni om den här begagnade draken” här i forum. Kolla både här på steffo och på kitesurferen.dk. Det brukar komma upp en del vid den här tiden på året.

• annas

Medlem
    30 april, 2008 vid 18:28

Rebel08 e den bästa kiten någonsin – särskilt i vågor, men äv allround (och jag har inte ngn kite-sponsor längre)

• skotten

Medlem
    30 april, 2008 vid 18:36

I would have bought the SB, we wil wait a half season and see if north fixed the problems they had last year with build quality and customer service. (nothing at all to do with the most awesome Anna and Chrille)

• debkausf

Medlem
    1 maj, 2008 vid 07:52

Köp swbl 3! den är helt enkelt bäst!

• cortex

Medlem
    1 maj, 2008 vid 13:14

Oavsett vilken av de två du väljer så blir det inte ”fel”.

Kom till Habo den 10:e maj och testa lite olika kites så får du se vilken du gillar bäst.

Givetvis ska du testa Caution Mayhem när du ändå är i farten. 😀
    Snabb som f-n i svängarna och ger gott om drag genom hela loopen.

/Kaj(Tech)

• blackadder

Medlem
    1 maj, 2008 vid 13:20

Ja Switchblade3 är den enda av dessa jag testat och jag kan intyga att den helt klart är bäst.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rebel 08 vs Switchblade3

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.