Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Recension av flexifoil Atom08
-
Damien, I have answered all your questions promt, why didn´t you order the spare parts instead??? As soon as I saw this message I found out your mobile no and called you. Why didn´t you give a call?
-
@skotten 484549 wrote:
EYyy… It was a Cult… and its better than the atom in waves hands down. Cred where its due though, Damo is the first flexifoil fanboy that I have seen push his flatwater kite to its limit in the waves.
Skotten, jag har varit nere i Skåne 3 gånger och du skulle ha testat Flexifoil men du har inte lyckats ännu vad jag vet. Senast vi skulle träffas kom du 4 timmar försent, gick ut i 1 minut på en annan kite, kom tillbaks till stranden och spydde som en kalv. Men alla har ju rätt att tycka till.
-
@Brushanen 484592 wrote:
Skotten, jag har varit nere i Skåne 3 gånger och du skulle ha testat Flexifoil men du har inte lyckats ännu vad jag vet. Senast vi skulle träffas kom du 4 timmar försent, gick ut i 1 minut på en annan kite, kom tillbaks till stranden och spydde som en kalv. Men alla har ju rätt att tycka till.
Hahahaha…. guld! Talk the talk but don’t walk the walk skotten?:)
-
@snygging 484512 wrote:
SAFETY RELEASE, har ännu inte lyckats dra i den av misstag. Som sagt var den är väldigt enkel bombsäker konstruerad och häldre en gång för mycket än för lite.
Håller inte med.. Har hellre min quick release jääävligt fast så att den inte löser ut av misstag. Har aldrig en endaste gång behövt dra i min quick release på grund av olycka/motsvarande och skulle det hända kommer man ju slita sig sönder och samman och få upp releasen ändå om ens liv hänger på det. Säger inte att den ska vara locktightad direkt, men helt klart bra nog konstruerad så den inte av misstag kan gå upp. Det är inte så kul om man kör en offshore/cross-offshore beach och draken flyger iväg på grund av för lös utrustning..
-
@Brushanen 484592 wrote:
Ey wtf… I wasnt sick….. : )
Work hard, play harder….
-
Swiveln funkar INTE. Har aldrig gjort, kommer aldrig göra. Både min på min 07 bom har aldrig funkat ordentligt, och inte min polares 08a bom har någonsin funkat heller.
Detta som Davids har skrivit håller jag med i . Har nu haft en Atom, Ion och nu ION igen. samma strul på alla bommar.
Dessutom är linorna i ett material som gör att de inte inger max förtroende (jämfört med andra fabrikat som har bättre material, typ hårdare, som verkar hålla bättre..Ion är ju klart snabbare, gillar dem bättre än Atom:)Testade Hadlow på Kanarieöarna, denna var dock för mycket C-formad för min smak.
Tar du med en vågis om du kommer förbi Malmö till helgen Robban? Det kan bli fint på Lördag i Falsterbo(El.Parkis)
Vi tar med grill och goa flickor;) -
ooh maybe I will take my waveboard out and find out if this great flatwater kite can actually perform in waves…
-
@Molle73 484763 wrote:
Swiveln funkar INTE. Har aldrig gjort, kommer aldrig göra. Både min på min 07 bom har aldrig funkat ordentligt, och inte min polares 08a bom har någonsin funkat heller.
S: Håller med men bommen är ruggigt skön för övrigt.
Detta som Davids har skrivit håller jag med i . Har nu haft en Atom, Ion och nu ION igen. samma strul på alla bommar.
Dessutom är linorna i ett material som gör att de inte inger max förtroende (jämfört med andra fabrikat som har bättre material, typ hårdare, som verkar hålla bättre..S:Vaxa linorna är bra i alla lägen. Billigt stearinljus fungerar utmärkt.
Ion är ju klart snabbare, gillar dem bättre än Atom:)Testade Hadlow på Kanarieöarna, denna var dock för mycket C-formad för min smak.
S: Jag vet inte om hur du körde den men HadlowPro kör man inte runt i ikrokad.
Tar du med en vågis om du kommer förbi Malmö till helgen Robban? Det kan bli fint på Lördag i Falsterbo(El.Parkis)
Vi tar med grill och goa flickor;)Parkis låter bra, goa flickor än bättre (är gräsis så ingen risk för att jag tar med kakor till kalaset)
Hörs på fredag
-
Ser ut att blåsa OstNordOst så Gislöv är nog bättre än Parkvägen. Vi är ett gäng från Gbg som lurar på Gislöv eller Öland.
-
Ok. Min kompis ska till Snadbergen(Öland) skulle visst vara ett bra gäng där från sthlm oxo. (säljmöjligheter;))
Men om det blåer tillräckligt stannar nog jag och Johan här på Falserbo ev. Parkis. Ring om hur du gör, jag provar ju gärna en av dina vågisar!Lördags tips! Trentmöller(DK) spelar på Luftkastellet i Malmö, lär vara en go fest. Stället i sig e ju grymt;) Precis vid brofästet..
Ha det!
Logga in för att svara.