Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Recension av Julas fiskehandskar

• Recension av Julas fiskehandskar

Publicerad av stefanlindmark på 22 november, 2009 vid 20:08

Köpte i veckan in mig på 2 olika fiskehandskar i neopren från Jula. Här kommer recension av en modell från helgens åkning.

• Modell: Fiskehandske i neopren
    • Konstruktion: dubbelneopren på utsidan, räfflat gummi i handflatan och på fingrarnas insida, kardborrespänne runt handleden
    • Färg: Röd på utsidan, gråsvart insida
    • Pris: 99 kr
    • Länk: http://www.jula.se/neoprenhandskar-132766

901455-jpg.jpg

Allmänt
    Har provkört i helgen och är väldigt nöjd. Ingen tendens ännu att gummiinsidan ska trasa sönder. Bra grepp på både bom och upphalslina, och då ska tilläggas att mitt bomgummi ser ut som slarvsylta och i princip hela bommen är en veritabel provkarta av diverse tejpsorter, vulkgummi eller bara rå och brutal kolfiber.

Kvalitet
    Prova ordentligt på båda händerna innan du köper så att handsken är hel och lagom stor (i alla fingrar). Skiftande kvalitet i tillverkningen.
    Vi får se om ett tag hur slittåligheten är på sikt. Men jag förbrukade upp ett par Dakine Cold Water Mittens förra vintern som till slut såg ut som en svulten rottweiler gått lös på dem. Priset gör att jag kan acceptera att byta 2-3 gånger så ofta.

Värme
    Värmen är absolut tillräcklig. Att det skulle fungera i lördags var kanske inte så konstigt, men idag söndag var det nog inte över 5 grader i luften. Trots det hade jag inte en enda tendens till att frysa. Och jag blir lätt kall om fingrarna.

Vattenintag
    Handsken är inte tät för 5 öre, men vattnet som kommer in blir snabbt varmt. Det är tjockt neopren som bevarar värmen även i blött tillstånd.

Krampfaktor
    Kramptendensen från förra helgen uteblev med denna handske. Jag hade lite farhågor då handskarna är sydda raka utan förböjning, men funktionen är utmärkt. Till detta bidrar också det goda greppet, både mellan handske och bom, men också att handsken inte vill glida av handen.

Slutsats
    För 99 kr skulle man kunna säga att det är svårt att tillverka något som blir helt fel jämfört med priset. Men här tycker jag tvärtom att handsken har fullgod funktion och att det just är funktionen som bör framhävas och inte främst det låga priset.

Rekommendation
    Köp!

macedu svarade 15 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • macedu

Medlem
    22 november, 2009 vid 20:46

bra jobbat!

det blir att pröva på:smile:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Recension av Julas fiskehandskar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.