Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Recon Relaunch System??

• Recon Relaunch System??

Publicerad av mjersen på 24 juli, 2005 vid 19:05

har kört ett tag med min cabrinha nitro men har aldrig fått Relaunch Systemet att funka fast jag gör precis enligt manualen..nån som har samma problem el nått tips??

sj0gren svarade 19 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • wikis

Medlem
    24 juli, 2005 vid 20:18

Om du fått sand eller nått i tension fitting,så sitter den utav bara den. Rengör dom noga, sen måste man dra ganska rejält för att bulleten ska lossna. Men när den lossnar så funkar faktiskt skiten rätt bra…Lycka till

• sj0gren

Medlem
    24 juli, 2005 vid 20:52

Ja hade samma problem i början men jag kom på att man måste rycka till rätt hårt för att det ska lossna som WIkis sa.

Sen när den väl lossnat funkar det klockrent.

• martin

Medlem
    27 juli, 2005 vid 22:59

Se till att du som komplement till att dra i baklinorna även släpper efter en aning på frontlinorna. När draken så att säga enbart hänger i baklinorna gör du ett kraftigt ryck. Då bör reconpluppen släppa från sitt läge.

• jerkera

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 08:02

ryck till som sagt och undvik skit där pluggen sitter, då brukar det funka fint, Vad jag däremot uppklever är att kite inte blir helt kraftlös då jag dragit “röda bollen” vilket gör det svårt att nå kiten om man landat den med hjälp av recon men inte vill återstarta den. Någon som har tips?

• sj0gren

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 19:53

Landa den på ett ställe där det är hyffsat vindstilla eller så kan du landa den i vindfönstret så blir det väl också mindre vind kan jag tänka mig, reconar du när du har den ovanför dig så kommer den ju i powerzone när den landar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Recon Relaunch System??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.