• Publicerad av radikalle_ på 26 november, 2005 vid 17:52

Har precis fått en recon2 bom i min hand å har lite frågor:

1) Tanken e alltså att om man kör i ”RIDE” så har man ingen release förutom den som gör att bom å allting sticker?

2) Om man har dratt i releasen så ska de va jefvligt trögt å återställa stystemet med drag i linorna?

3) Man ska tydligen kunna vända på powerlock-kroken 180 grader så att man slipper helvetet om man vill de. Hur gör man ?

I övrigt ett utmärkt system

pjoter svarade 19 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • luuddee

Medlem
    26 november, 2005 vid 18:13

den går i sönder sen bara..

• eagletech

Medlem
    26 november, 2005 vid 18:23

1/Om du ska köra så ska den vara i Ride och när du ska ta upp och der kiten vrider du den till LAUNCH.
    Och om du behöver akut depower när den står i RIDE läget så kan du trycka upp det röda handtaget som du vrider på (Ride/Launch) då händer samma som när du slår till den i Launch läget.
    2/ Dra bara akut i nöd handtaget, det är nästan omöjligt liggande i vattnet att få rätt på det.
    3/ Du får släppa på knutarna där kroken sitter och vrida den 180 grader.
    Lycka till
    grin.gifRoger Ö

• rocco

Medlem
    26 november, 2005 vid 19:08

det är som Roger säger.. kolla här om du vill se lite bilder också

http://www.cabrinhakites.com/products/05_powerlock_recongen2.php

• radikalle_

Medlem
    27 november, 2005 vid 10:55

ok, tack för svaren!
    Lite osmidigt å inte kunna ändra powerlocken enklare tycker jag nog, iaf mina knutar e ju sydda, verkade inte riktigt som de va tanken att man skulle lossa på dom. Men de får ja väl jöra dårå

• rocco

Medlem
    27 november, 2005 vid 11:02

knutarna dras ju åt mer och mer vid P-locken och tur är väl det. får du inte upp knutarna utan att skada linorna så korta depowern liiite eller helt enkelt byt ut hela.

• eagletech

Medlem
    27 november, 2005 vid 16:13

Enligt vad jag tycker ska du inte ändra power locken utan lär dig använda den i stället så kommer du se många fördelar.
    Powerlocken är det bästa som finns om du vill ha fler timmar på vattnet pga att du kan kroka i och vila armarna .
    Jag själv körde hela tiden med den i den ,av, i, av ,i ,av ,osv hur bra som helst. smile.gif
    Mvh Roger Ö

• luuddee

Medlem
    27 november, 2005 vid 21:46

yes det e jävlans gött faktiskt. fast nu kr ja med cp kort depower istället. typ samma effekt..

• pjoter

Medlem
    27 november, 2005 vid 23:14

fattar ingenting. har ni ingen must i armarna alls eller pojkar?

• eagletech

Medlem
    28 november, 2005 vid 05:58

Nä man är lite senig i armarna wink.gif
    Roger Ö

• luuddee

Medlem
    28 november, 2005 vid 08:30

ja anävnder bara för att det blir göttare o köra unhooked. sen för man slipepr meka med depowern hele tiden när man ska kroka ur då.. men har pajjat den korta så måste korta den nya som faen nu igen.. men e faen inte önt för det e ju svinallt ude..

• pjoter

Medlem
    28 november, 2005 vid 09:34

de klart då kanske de kan va lite nytta me de.. men de tar ju ungefär 2s å ändra depowern.

men annars fattar jag inte alls, kör folk med kiten inskotad då dom kör vanligt? då får man ju ingen fart om man ligger å bromsar den hela tiden. bara ett jobbigt downwind pull.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA