Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Record attempt formula

• mick

Medlem
    17 juni, 2012 vid 14:11

Lycka till, boys!

• klang

Medlem
    17 juni, 2012 vid 14:51

Kör så att det ryker!!!

• klang

Medlem
    18 juni, 2012 vid 05:49

Hur gick det, är jag 3:a numera… ?

Väldigt nyfiken…

• marcus

Medlem
    18 juni, 2012 vid 06:31

Ja, Klangen nu är du trea …så nu får du ut o ladda igen …
    Markus hade inte stått på en Formula bräda på fem år …hans fru Celestine sa
    du kommer få rätt mycket däng av Marcus idag ….och så borde det blivit …samtidigt visste både Markus o jag att det inte skulle bli så …
    Efter några repor rätt ut i sjön så hade Markus satt en topp på över
    30 knop ….han är helt sjuk …det borde inte kunna gå så lätt ….
    Det blev en tuff session där vi pressade varandra …men med lite flyt lyckades jag slå honom men någon tiondel …(nya svenska Formula rekordet 5 st avg 10 s. är 29,03 knop).

• bjornen

Medlem
    18 juni, 2012 vid 06:39

Ni är fantastiska seglare, grattis!!!

• marcus

Medlem
    18 juni, 2012 vid 07:06

Tack Björnen …men du är snabbare än jag var i din låga ålder …så med lite rutin till så piskar du mig snart ..:-)

• jester

Medlem
    18 juni, 2012 vid 07:31

Imponerande!!! Bra jobbat!

• herr-pelegrin

Medlem
    18 juni, 2012 vid 08:27

Grattis till Er båda! Hur pass mycket drog det på? Körde Ni båda runt 9.5 kvm?

• mackee

Medlem
    18 juni, 2012 vid 10:51

Det toppade kanske 12 i byarna
    Jag har inte större segel det var mitt största slalom segel simmer SCR 2012 9,5 m2

• herr-pelegrin

Medlem
    18 juni, 2012 vid 11:27

mackee – Ok, tack för info. Vad kan man dra för erarenhet vad gäller fenval? Jag kör inte Formula men JP SLW o Insonic 127 och är lite intresserad av konceptet för bästa speed när man kör halvvind tvärs över en fjärd utan ultimata speedförhållanden. (Lite choppigt och byigt såsom det är som mest.)

• glader

Medlem
    18 juni, 2012 vid 13:58

Otroligt coolt att annonsera att man skall slå svenskt rekord i förväg och sedan bara göra det.

Skall testa samma medicin och se om det fungerar: imorgon slår jag svenskt rekord i speed

• mick

Medlem
    18 juni, 2012 vid 14:12

Grattis! Skulle vara sjukt kul att se er i action på dom där pråmarna.

• marden

Medlem
    18 juni, 2012 vid 14:37

70 cm fena !! Grymt

Varför håller jag ens på ??

• klang

Medlem
    18 juni, 2012 vid 14:37

Härligt, inte helt oväntat… ni har ju dominerat formula cuppen när den var som störst… 🙂 Stort grattis till er båda, jag hoppas laddar igen…

Så… har jag lockat er båda att börja tävla i formula igen? 🙂

Det blir till att ladda om… huj… förra gången var det ju på liv o död… nästa gång går nog något sönder 😀

• mackee

Medlem
    18 juni, 2012 vid 15:11
    Herr Pelegrin;691339 wrote:
    mackee – Ok, tack för info. Vad kan man dra för erarenhet vad gäller fenval? Jag kör inte Formula men JP SLW o Insonic 127 och är lite intresserad av konceptet för bästa speed när man kör halvvind tvärs över en fjärd utan ultimata speedförhållanden. (Lite choppigt och byigt såsom det är som mest.)

Har inte testat dom brädorna, men testa en fena med bra kontroll i som inte är för mjuk .
    Undvik även att speeda halvvind i chopp, testa istället att slöra i vågdalarna när byarna kommer och kryssa tillbaka och vänta på mera tryck .
    Försök även att stå så neutralt med båda benen när du drar iväg på slören.
    Lycka till

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Record attempt formula

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.