Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Record attempt formula

• herr-pelegrin

Medlem
    18 juni, 2012 vid 15:38

Tack för tipset! Det blir slör på semestern!

Jag såg på gps-speed-forumet att man tydligen kan köra Formula med kort fena. Jag vet inte om det räknas. Ett inlägg av Marco Hermes:

I did a formula session today with a 7,5 blade and a 46 cm fin…..
    2 sec. 62,06 km/u
    10 sec run 61,1 km/u
    5 run average 59,62 km/u

Should I post it as a Formula session or not ? Is it within the(written and unwritten) boundaries of Formula or not ?

• klang

Medlem
    18 juni, 2012 vid 19:02
    Herr Pelegrin;691362 wrote:
    Tack för tipset! Det blir slör på semestern!

Jag såg på gps-speed-forumet att man tydligen kan köra Formula med kort fena. Jag vet inte om det räknas. Ett inlägg av Marco Hermes:

I did a formula session today with a 7,5 blade and a 46 cm fin…..
    2 sec. 62,06 km/u
    10 sec run 61,1 km/u
    5 run average 59,62 km/u

Should I post it as a Formula session or not ? Is it within the(written and unwritten) boundaries of Formula or not ?

Personligen skulle jag vilja tycka att man inte kan tillgodo räkna sig ett resultat på prylar som man inte tänkt ställa upp i en tävling med… Det innebär även att mitt eget resultat är ogiltigt då jag kör med en sjögräsfena. Det är åtminstone vad jag tycker… vill man köra speed finns det bättre brädor…

• davven

Medlem
    19 juni, 2012 vid 19:04

Grattis, kul och se!

Bjuds det på tårta?
    🙂

• mackee

Medlem
    19 juni, 2012 vid 19:26

Richardson putsade rekordet lite till idag

• klang

Medlem
    19 juni, 2012 vid 19:59

Hahaha… grymt kul!!! När ni laddar så går det fort…

Trist att du sabbade bommen…

Halmstad 6-8 Juli?

• swe117

Medlem
    19 juni, 2012 vid 20:33

Grymt kört, särskilt på sådana farkoster 😉
    Stort Grattis till rekorden 🙂

• marden

Medlem
    20 juni, 2012 vid 11:02

jag satte kanske också rekord igår på min gamla hypersonic igår avg 30,54kn ,men att köra lika fort på en ännu större bräda med dubbelt så lång fena ??? jag körde 32 fena och knäkte ändå en bom på försöket..

• jester

Medlem
    20 juni, 2012 vid 11:23
    Mården;691511 wrote:
    jag satte kanske också rekord igår på min gamla hypersonic igår avg 30,54kn ,men att köra lika fort på en ännu större bräda med dubbelt så lång fena ??? jag körde 32 fena och knäkte ändå en bom på försöket..

Mmm… Det slår mitt gamla pers på den brädan med 30.3 i average… Men jag körde ju HS 125 liter… 🙂

• maglu

Medlem
    21 juni, 2012 vid 21:28

Imponerande.
    Som nybörjare på formula känns mina 23 knop ganska ok från idag (max 2sek).

Det konstiga är att jag kört snabbast på “fel” ställen. Typ vid halvkryss när jag legat och slökört.
    När jag fallit av litegrann på slör i byarna för att maxa, försökt kanställa en aning och köra på fenan och verkligen hängt i, då har det “känts” som det går riktigt fort. Men vid koll hemma så har det trots allt inte gått fortare enligt gps.
    Snabbast gick det dessutom på första repan ut, innan jag knappt fått grepp om situationen (iofs passerade jag en partybåt full med folk…kanske var publikstödet som triggade lite extra fart..hehe)

• klang

Medlem
    22 juni, 2012 vid 09:00

En “riktig” formula slör, när man går så djupt man bara kan, är inte lika snabb som när man går i en optimal speedvinkel… anledningen att det känns fort när man går riktigt djupt är att man inte har riktigt samma kontroll… så upplever jag det iallafall… dock är det grymt bra träning 🙂

• the_novice

Medlem
    22 juni, 2012 vid 14:45

Med GPS action replay så kan man lätt kolla vinklar och hastigheter. Formula är rätt imponerande om man jämför med andra segel farkoster. Här är en med 11.0 segel och 6-7 m/s (om jag minns rätt);

• mackee

Medlem
    17 september, 2012 vid 15:55

var ute idag och putsade Richardsons rekord på topp och avg

Gött

• marcus

Medlem
    17 september, 2012 vid 17:11

Grattis, det gick inte att slappna av så länge …:-)

• andersbq

Medlem
    17 september, 2012 vid 18:26

Jösses, var rädda om er gobbar, sjuka farter!!

• seve1000

Medlem
    17 september, 2012 vid 19:21
    mackee;698895 wrote:
    var ute idag och putsade Richardsons rekord på topp och avg

Gött

Gött kört!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Record attempt formula

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.