Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Reel Leach
-
Reel Leach
Publicerad av stebe på 10 februari, 2004 vid 12:51Är det nån som har testat den och vill dela med sig av sina erfarenheter.
Hur lång är den?
Hur funkar den efter ett par månader med sand och salt vatten?Jag tycker det verkar vara en mkt schysst lösning de gånger man vill åka med leach
zoolander svarade 21 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Skaru ha leach skaru ha reel leach(RL). Jag är SUPERnöjd med mitt å det är även alla polare som kör med det.
Längd: 6 m?
Salt å sand: No probs.
Tips: Sätt en styv lina (max 1m + Den skall vara sträckt när du står på brädan!)mellan bräda å RL, annars kommer brädan för nära när du plaskar i spa’t. Om linan är för lång kan den trassla sig runt RL. -
Jag har sett att NSI markandsför en Reel Leach.
http://www.northshoreinc.com/kiteaccessories2.html
Den har ett 3m långt tygband.Känner ni till några andra märken/modeller?
6m är ju dubbelt så långt./Peter
-
Jo vi har sålt rätt bra med sådana, dom känns betydligt säkrare än andra vi testat.
Vi har dom i lager för omg lev.
/Mvh Lars -
Såg bara att de sålde en på Kitenation.se så man får nog vara lite skeptisk till objektiviteten i vissa utalanden här på steffo
Men den såg scysst ut och priset 599 är väl helt ok jämfört med vad man kan få betala för en ”telefonsladd” på vissa ställen
-
Hmmm faan det är ju samma är den 3 eller 6 m???
Korregering 550:- var priset
-
Köp en vanlig dog leash sån som rullar upp sig. Finns i heavy duty utförande för pitbull o liknande. Klarar 50 kg och är 5/8m lång. Funkar hur bra som helst. Körde med den hela förra sommaren i saltvatten, spolade av den ibland bara. Märket är ”Flexi 3-5(m) Classic” och den är köpt på lantmännen har jag för mig. Billig!
-
Jag har två öglor bak på sidorna av selen, jag har fäst den till varje ögla med en karbin så är kraften fördelad mellan dem. Det ena snöret är kortare så då hamnar den på vänstersida där jag vill ha den.
Den har snabbkoppling så om jag tränar på något speciellt och vill kunna dumpa brädan så kopplar jag bara loss den från brädan. Buntband funkar säkert också. -
Du har aldrig spelat hockey va?
Det är helt ok att ”butt checka” på den i landningarna, har dock landat på den i grunt vatten och det var väl så där…. -
vad e hockey? går det att äta?
man brukar kalla det HÖFT tackling!
Logga in för att svara.