Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Reflektioner, vågbrädor

• Reflektioner, vågbrädor

Publicerad av anonym-anvandare på 27 april, 2005 vid 07:12

Tjena
    Har någon kört på följande brädor:

Tabou Rocket Air/Wave 85 liter 2004
    Fanatic Goya 81 liter, 2002 & 2003
    Fanatic Freewave 85 liter, 2004
    Exocet Original Wave 85 liter, 2004
    Starboard Acid, (runt 80-88 liter) 2003 & 2004
    AHD Maui nånting 84 liter, 2001

Jag tänkte använda brädan I svenska vågseglingsförhållanden på väst och sydkusten. Nu undrar jag vad ni som testat tycker om brädornas lämplighet för dessa förhållanden, typ höjdtagning, segelstorlekar, känsla, rekommenderad volym etc. Min vikt är 85kg.

Tar tacksamt emot all information och rekommendationer kring dessa brädor.

Snart premiär för min del! De flesta har väl redan premiären avklarad antar jag!

mag svarade 19 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • karapp

Medlem
    27 april, 2005 vid 07:46

Är inte Evo’n mer lämplig här i sverige…
    istället för aciden…

Från starboardhemsida:
    • Jämfört med Acid, är EVO-brädorna mer gränsöverskridande: De erbjuder goda prestanda i ett brett utbud av förhållanden. Känslan innebär en mer flytande ”snowboardstil”. Kapaciteten är bättre att få fart utför vågen vilket möjliggör mer explosiva aerials och en intensivare grad av upplevelse. Acids passar bättre för klassisk ”rail biting”, hård kantad vågridning i sann Hawaiian down-the-line anda.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 april, 2005 vid 07:58

källkritik?

• anonym-anvandare

Medlem
    27 april, 2005 vid 08:02

Tydligen ska en hel del av de “traditionella” vågisarna funka bra i sverigeförhållanden oxå och nu finns det tillfälle att hitta en traditionell bräda till ett rimligt pris. Samtidigt vill man ju inte köpa grisen i säcken – därav frågan och köpa en bräda som inte alls funkar här hemm i sverige.

Tacksam för fler tips!

• anonym-anvandare

Medlem
    27 april, 2005 vid 08:03

-miss av mig…såg inte att det var två starboards som jämfördes så glöm ovan inlägg tongue.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    27 april, 2005 vid 08:08

Rekommendationer på andra “lite billigare” vågisar mottages givetvis också tacksamt!

• mag

Medlem
    27 april, 2005 vid 12:17

Du har ju glömt AB+ brädorna i din uppställning. De har en ny “kort och bred” våglinje som heter Shockwave och finns i 72, 82 och 92 liter. 82an bör ju ligga perfekt för dig! Jesper har kört en del på Maui med dem och är supernöjd! Han kanske kan ge input till dig? Det är ju aldrig fel att köra på en bräda designad av vår egen vågkung Bringdahl! cool.gif
    /Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Reflektioner, vågbrädor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.