Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing rek allround rigg sthlm freeride nybörjare nivå2-3

• rasmus_w

Medlem
    13 maj, 2011 vid 10:38

Nån gång ska jag försöka vattenstarta min 10.8, har inte gjort det än. Med min gamla 9.7:a vattenstartade jag nån gång ibland om vinden var väldigt jämn, då funkade det ofta rätt bra. I byiga stockholmsvindar var vattenstartförsök ren frustration, precis när man nästan är uppe försvinner vinden och man sjunker tillbaka igen.

• mr-jibe

Medlem
    13 maj, 2011 vid 14:53

Låter verkligen som jag måste ta o kolla in den däringa “easy uphaul”! var får man tag på en sådann??? 😀

• alken

Medlem
    13 maj, 2011 vid 16:13

Konashop och onwater säljer dem iaf
    http://www.konashop.se/easy-uphaul.html
    eller
    http://www.onwater.se/index.php?page=shop.product_details&product_id=2549&flypage=flypage.pbv.v1.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=36&vmcchk=1&Itemid=36
    Största fördelen är med stor rigg och mycket vatten i seglet, med mindre segel använder jag inte öglan, det tar bara extra tid, men den funkar självklart som vanligt upphal också…

• jr555se

Medlem
    13 maj, 2011 vid 16:22

jaha, så trots lite styrka i vinden så den orkar bära så är de lättare att vattenstarta med liten rigg(i än mer blåst) ok, check! bra att veta när jag provat ett antal gånger och inte lyckats =)

Fick precis reda på att brädan jag hyrdevar en Kona Link på 200l 3m och 80cm.. 40 liter mer och lite mer längd men va fasen, det ska nog gå.
    Nu har jag i princip allt då jag var och hämtade i butiken idag.. saknas bara takräcke =D

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing rek allround rigg sthlm freeride nybörjare nivå2-3

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.