Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rek. mast till North Sails?

• Rek. mast till North Sails?

Publicerad av callekuling på 12 augusti, 2005 vid 14:03

Börjar titta runt så smått på nya segel till nästa år. Jäkligt sugen på en linje Duke-Superstar. Vill helst inte byta bort mina Simmer SC-6 master som jag är jäkligt nöjd med. Funkar denna kombination(SC-6+North), eller måste jag byta till Skinny master? wink.gif

surferboy svarade 19 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • karapp

Medlem
    12 augusti, 2005 vid 15:01

Tyvärr finns inte Superstar längre…
    Har bytts ut mot Ice som är nån slags blandning av Superstar och Instinct…
    Har inte provat själv men de sägs vara riktigt goa med… Hör med Zelerths han bytte nyss från superstar till Ice.

North kör inte med Skinny, så det ska nog inte behövas…
    De kör med Dropshape som de kallar det… =en vanlig mast som smalnar av lite mer än en vanlig bara…

Kör själv NP x9 till mina Disco/Superstar… märker ingen större skillnad mot Norths egna master…
    Visserligen är x9an oxå ganska avsmalnande..

Seglar du i Gbg nån gång får du gärna provrigga på mina segel…
    Bara å höra av sig..

• oscar

Medlem
    12 augusti, 2005 vid 15:03

Jag körde North för några år sedan (DR.X och style) De funakde inte med fiberspar tidal wave som är fet i diametern men jäkligt bra med simmer SC-6. Superstar finns till bra pris hos keppler och looping nu!!

• voodoo

Medlem
    12 augusti, 2005 vid 17:23

har -05 superstar 4.5 och 4.0 till salu..se säljes!
    4.5:an anv 1 gång och 4.0 är NY!

• surferboy

Medlem
    12 augusti, 2005 vid 20:49

North kommer med en RDM-mast 2006 så alla North’s segelmodeller är för första gången utvecklade även för RDM och inte bara till Drop Shape.

• surferboy

Medlem
    12 augusti, 2005 vid 20:54

Varför handla i Tyskland när man kan handla i Sverige? Vi har gott om Duke, Superstar, Instinct, Natural och Drive i lager så ring oss istället.

Mvh,
    Gustav Enocksson
    Wallén Sports
    031-7043900

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rek. mast till North Sails?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.