-
Rek mast till segel!?
Behöver lite expert hjälp igen.
Ska införskaffa en ny mast eller ev beg men iaf ny för mig. Jag har som plan att köra en mast till hela min range. Jag har ett simmer comp wave 4,25 med rec mast 430 NS instingt 4,7 rek mast 400, NP sersch 5,4 och expression 6,1 rec mast 430. Därför hade jag tänkt att införskaffa en ny 430 mast. Självklart ere optimalare att ha en 400 till 4,7 men det finns det tyvärr inte pengar till.
Har kollat lite på olika master och sett att de skiljer en del i pris och utbud. Jag vill ha en mast som är mycket bra kompatibel till famförallt NP seglena eftersom planen är att byta ut de andra mot NP när deras tid är kommen och ekonomin räcker till. Frågan är om man måste köra med NP matrix master till dessa segel eller om de funkar lika bra med några andra master.
Matrix masterna e ju tyvärr inte dom billigaste masterna på marknaden. Jag vill ju ha en mast som får seglena att fungera så bra som möjligt och samtidigt väldigt väldigt hållbar. I prisbilden som jag har set nu lutar det åt en x3 om det ska bli NP mast med den har ju bara 30% kol visserligen står det på NPs hemsida att den är kompatibel med både serch och expression. Men frågan är om det finns några andra master i 2500 kronors klassen som är kompatibla med desa segel. Ex vindsurfing.se, gunsails eller andra. Kommentarer, erfarenheter, funderingar??????
Logga in för att svara.