Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Reklamation av våtdräkt?
-
Reklamation av våtdräkt?
Posted by nikke on 14 juni, 2004 at 21:56Vet att denna fråga varit uppe tusen gånger på steffo typ men måste bara fråga ändå. Vid reklamation på nyköpt våtdräkt, är det bara fabriksfel som godkänns eller räknas även viss typ av skada som man orsakat själv? Vet att en del rispat upp sin våtdräkt med fenan vilket jag också har gjort nu. Visst kan man laga den med limm och en våtdräktsdel men det känns lite irriterande eftersom det var första gången jag använde våtdräkten. Men som sagt, vad gäller vid reklamation????
pjoter replied 20 years, 6 months ago 6 Members · 12 Replies -
12 Replies
-
borde väl inte gå på reklamation om det inte är materialfel som gjort att den blitt upprispad.
får nog stå för det själv om inte dom i butiken e hyvens killar som fixar det åt dig. -
Beror på vilken kvalitet du köper.
Det torde väl te sig så att en våtdräkt ska hålla värme och hålla ihop när man har den på sig, tar på eller av sig den samt rör sig i den. Däremot kan det nog räknas som tveksamt om den ska hålla för fenslag. Men om den är gjord för att tåla fenslag så är det en reklamation. Om det är första gången kan jag förstå att det känns surt men nog är det inte mer reklamationsrätt för det?
Så ring o fråga om den är gjord för att tåla fenslag.
-
Tack för råden! Ska ringa och prata med butiken nu även om jag är säker på att det blir ett negativt svar. Må vindarna vara med er!
-
Nä reklamatinon låter det inte som. Reklamation är ju när det fabrikationsfel. Men vissa affärer är ju snälla och fixar det ändå. Dom flesta levrantörer är ju jätterädda om sitt varumärke. Men det ska ju inte missbrukas för då slute det som allt annat. Jag jobbar i sportbutik och van vid rekl.. Lycka till och hoppas det löser sig med dräkten.
-
Det mest korkade jag hört!!!!!!
Som att reklamera en lackskada på en bil för att man “bara” krockat den litegran.Peter
-
Håller med. Men kan ju bara prata av min egen erfarnhet. Om jag hade sålt en våträkt och han kommit en en vecka senare och den hade gått sönder hade jag försökt hjälpa honom. Kanske inte gett honom en ny. Antingen laga den eller ge honom ett bra pris på en ny.. Men klart om man kört i sönder den med en vass fena så är det inte en reklamation. Men jag kan lova er att tillverkan vill att det ska hålla mer än en en vecka. Tänk er om man är tillverkare/levrantör och får ett dåligt rykte om sin a grejor. Det är inte bra. finns ju nåt som heter goodwill. Har bytat många sker som inte är reklamation där jag jobbar. Lovar att man tjänar på det. En kund sm inte är nöjd berättar ju det för all sina vänner… En nöjd kund berättar det knappt för nån..
Rätta mig gärna om ni tycker annorlunda..????? -
Jag hade en solklar reklamation, då dräkten bara sprack i sömmen. Men affären lagade den bara, ville inte byta ut den. Vilket känns som om de inte litade på mig. Sen tog det väldigt lång tid för dem att fixa det, så jag kommer nog inte köpa fler saker av dem.
-
Visst spricker i en sömn. Klart du tucker det ska hålla. Men affären lär väl tycka så här kanske. Visst ha har handlat en dräkt av oss. Men han kanse har varit våldsa med den och sömmar kan ju gå upp. Tycker dom har rätt att laga det. Går det sönder tycker jag personligen att dräkten skall bytas eller lagas på ett bättre eller annat sätt. Givetvis ska det ske så snabbt som möjlig. Fast iband kan man inte råda över det. När man inte lager den i butiken. Man måste ju få laga saker som gått sönder. Men givetvis ska det inte ta en månad eller liknadnde…
-
Då jag la mig med mc:n så gick en del sömmar upp och det lagade dom direkt utan kostnad. då hade jag ändå haft stället i nåt år och det var ju rätt självförvållat. ska ju iofs hålla en del men hade aldrig trott dom skulle fixa det fort å gratis.
Å självklart rekommenderar man en sån butik! så jag tror allt man tjänar mycket på att va sjysst i en butik.
Log in to reply.