Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rekommenderade nybörjarpaket?

• Rekommenderade nybörjarpaket?

Publicerad av anonym-anvandare på 3 maj, 2005 vid 12:44

Hej,

en kompis ska börja kita och jag hjälper honom välja ett lämpligt startkit.

16 kvm medium aspect kite + twintip på 140-160 cm tror jag ska passa honom bra.

Cabrinha samt North paketen ligger på 13-14000 kr. Best paket med 15 kvm kite ligger på 10 000 kr. Andra tips på kompletta paket (kite, bom, bräda) mottas gärna!

Order läggs till helgen så har ni några bra deals att rekommendera så skriv ett inlägg eller maila jonas.malmgren@accenture.com

Tack,
    Jonas

pjoter svarade 19 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • kaiser

Medlem
    3 maj, 2005 vid 12:49

BEST strulade med det mesta då jag o kompisen beställde.

Kan ju få 04a prylar till riktigt bra priser annars. drake + bräda kan ju fås för ca 4000+3000 i bra beg. skick.

Draken är nog lite stor tycker jag om han inte är överfet.

köp hellre 140 än 160 bräda.

• anonym-anvandare

Medlem
    3 maj, 2005 vid 13:34

Svar till:

BEST strulade med det mesta då jag o kompisen beställde.

Kan ju få 04a prylar till riktigt bra priser annars. drake + bräda kan ju fås för ca 4000+3000 i bra beg. skick.

Draken är nog lite stor tycker jag om han inte är överfet.

köp hellre 140 än 160 bräda.

[/ QUOTE ]

jepp… nybörjare = stor bräda och lite mindre drake

• anonym-anvandare

Medlem
    3 maj, 2005 vid 15:23

Lasurf i Landskrona har paket med Fuel/Diesel och Fanatic/Slingshot (bräda).

/Hannu

• anonym-anvandare

Medlem
    3 maj, 2005 vid 17:47

Jag har ett riktigt bra nybörjar kit för din kompis för en billig slant.
    En Cabrinha co2 9 Kvm och en Naish areo 16 kvm. Båda drakarna är mycket bra grund drag i lätt att lära sig på. De är medium och low AR
    En twintip bräda Bic airflow 175 jätte bra som nybörjarbräda eller lättvindsbräda + en Naish midjesele
    allt detta för billiga 7500kr

Jag tycker att de har varit riktit bra att lära sig på men man vill byta upp sig efter ett år till högre AR drakar.
    Samtidigt som man är glad att de var så förlåtande vid misstag.

Om du är intresserad hör av dig till Gustav 076-2219066 eller gustav_backpacker@hotmail.com

• samhansson

Medlem
    3 maj, 2005 vid 17:58

köp EH, funkar för nybörare som advance.

• anonym-anvandare

Medlem
    3 maj, 2005 vid 19:13

Det gör väll alla märken eller?

• tomw

Medlem
    4 maj, 2005 vid 18:26

Du kan kolla http://www.windexpress.com och http://www.windwing.com och köper kite och brädor direkt från china för en billig peng. Kanon kites och brädor, jag har 4 kites. Är inte sponsrad.

TW

• batman

Medlem
    4 maj, 2005 vid 22:17

Funkar det bra å handla? Dyr frakt? Leveranstid?

// Niklas

• rambo_johnson

Medlem
    5 maj, 2005 vid 00:35

Svar till:

Du kan kolla http://www.windexpress.com och http://www.windwing.com och köper kite och brädor direkt från china för en billig peng. Kanon kites och brädor, jag har 4 kites. Är inte sponsrad.

TW

[/ QUOTE ]

asså inte för o snacka skit, men fan windwingarna ser jävligt sunkia ut, typ som gamal Peter lynn ARC fast uppblåst!

• pjoter

Medlem
    5 maj, 2005 vid 01:03

då ser dom ut som EH alltså? smirk.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rekommenderade nybörjarpaket?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.