Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Rekreationssurfa?
-
Hallåj!
E-ray:en tror jag också på, men inte lika mkt som på GO:n el. Bic´s Nova. Jag själv tog steget efter Alpha 325(160-150 liter) till en Bic Techno 283. Detta var för mig naturligt eftersom jag hade, eller rättare sagt inte hade, vikten att gå till en större start-pråm. Men det beror juh oxå på hur långt man vill gå och vilka ambitioner man har.
Lättvinds-leken är utan tvekan bättre på en GO el Nova än en stor friräjs-bräda.
I hållbarighetens anda har jag svårt att tro att någonting kan komma nära GO el Nova i slagtålighet. Skumgummi-pads över hela däcket tex…..Rekommenderas varmt med andra ord!
Mvh
/calle -
Svar till:
Min ettöring… 😉
[/ QUOTE ]
Härmis!Svar till:
Jag håller med Vinta_Kestrel (vars nick förresten säger allt om att han hållt på nästan för länge med det här, ah!).
[/ QUOTE ]
Sant, sant. Dock faktiskt inte på en Kastrull, utan en Windglider Aloha.Svar till:
Själv har jag guppat runt i vikar å på hav sedan 1985, så man är ju junior i sammanhanget.
[/ QUOTE ]
Du, don’t push it!
Helt enig med dina övriga kommentarer. Dock är Go’n ett stycke mer avancerad än de rena nybörjarbrädora. Lite ömtåligare också, men det är tacksamt med skumgummidäcket – perfekt för de som far upp och ner ur vattnet med knäna/röv. Alltså åde rena nybörjare och oss som inte lärt oss snurra segeltrick ordentligt.
-
Go’n är inte så stryktålig som t.ex. Start eftersom Go’n är gjord i sandwich-teknik och Start i ASA.
-
Så sant så sant, men mycket slag o doningar tål den(dom).
Ha d gött/
Calle
Logga in för att svara.