Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rendez-vous i Varberg

• sourra

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 17:26

Kul med bra intresse för tävlingen. Fortsätt skicka in anmälningar. Upplägget kommer presenteras mer detaljerat efter helgen.

Formellt anmälda:
    Nicco “Above_the_law” Schiller
    Nils “Wake-Nils” Heuman
    Niklas “Thörn” Thörn
    Viktor “Trumpeten” Otterskog
    Alf “AlfM” Evenssen [Norge]
    Stefan “Stebe” Bergdahl
    Pierre “Snygging” Setteskog
    Martin “Mjersen” Racz

Informellt anmälda:
    Johan “JohanW” Widén
    Carl “AKA_KALLE” Bengtsson (JohanW har lovat att Kalle ska köra)

Övrigt:
    TK kommer upp om det inte krockar med PKRA

• thorn

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 17:29

Jag har börjat öva in lite feta trick så man inte ska komma sist. Vändningarna börjar och se bra ut nu. Igår lyckades jag vända utan att sjunka igenom vattnet 😀 .

Känner på mig att det kan bli pallplats om jag nöter lite till.

• haze

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 20:17

När jag hoppar lika högt som Sam Hansson och Mårten B med vågbräda då är jag med 😉

• jan-becher

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 21:42

jag får väll komma o göra som vanligt… dricka öl på stranden

• daniceder

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 21:55

komma å titta vågar man ju ge sig på iaf 🙂 dont mind being a cheerleader 😉 i´ll bring my pom poms 😛 ses där

• gonzo

Medlem
    8 augusti, 2008 vid 15:08

tror detta kommer bli en kul tillställning. så ta med alla ni känner och kom även dom som inte vet va kite är e välkommna.

• skotten

Medlem
    8 augusti, 2008 vid 15:52

if we are getting falle drunk there is a chance I will show up 🙂

• stebe

Medlem
    8 augusti, 2008 vid 15:53

Blir det nån tjejklass? Kom igen nu tjejer och anmäl er!

• gonzo

Medlem
    9 augusti, 2008 vid 09:32

@skotten 488427 wrote:

if we are getting falle drunk there is a chance I will show up 🙂

haha jag tror dom flesta kommer att bli lite fulla sen så ska du under bordet igen det e ju det viktiga och jonaish ska till sjukan

• sourra

Medlem
    9 augusti, 2008 vid 15:21

@stebe 488428 wrote:

Blir det nån tjejklass? Kom igen nu tjejer och anmäl er!

Ja för tusan, anmäl er!

• curry

Medlem
    9 augusti, 2008 vid 16:14

ajm in! AC, the wakestyle movement och o-eight productions kommer och tar över stället!!

• sourra

Medlem
    10 augusti, 2008 vid 23:33

Gött! Det börjar bli en del namnkunniga nu. Fler anmälningar från såväl relativt nya åkare såväl som veteraner vill vi ha. Åhrman? Pepä? Rimsson? Alla andra som jag inte kan nåt namn på? Anmäl er damn it!

• sourra

Medlem
    11 augusti, 2008 vid 22:06

Robban Brusberg anmälde sig under dagen.

• sourra

Medlem
    11 augusti, 2008 vid 22:54

Ok, antar att en och annan börjar fundera lite på hur det hela ska gå till. Vi gillar ju inte att ha tokmycket regler men here’s the deal i korta ordalag:

Tävlingsregler RV#1 2008

Tävlingen körs i 8 min heat.

Antalet heat bestäms utifrån det totala antalet tävlande.

Antalet tävlande i varje heat är 3-5 beroende på det totala antalet deltagare.

Tävlingen är åkardömd, dvs. under pågående heat bedömer övriga tävlande heatåkarna.

Till varje heat tilldelas åkarna var sin färg. Bedömande åkare lägger en färgad markör i resp placeringslåda (t.ex. röd åkare plats #1, blå åkare plats #2 osv.) när 8 min har passerat. Placeringsmarkörerna omräknas sedan till poäng och den åkare som har högst poäng vinner heatet. Näst högst kommer tvåa osv.

Vid oavgjort heat tillämpas utslagsheat.

Beroende på antalet tävlingsdeltagare körs antingen finalheat efter att alla inledande heat är avklarade eller så körs två semifinalheat följt av ett finalheat. Antalet platser i semifinal- resp finalheat är 3-5 beroende på antalet tävlingsdeltagare.

En avgränsad och anvisad zon utgör tävlingszonen.

Åkare kan endast bli bedömda inom tävlingszonen.

Åkare skall ej bli bedömda för icke fullbordade trick (krasch).

Säkerheten skall som vanligt alltid komma i första hand.

Den som kraschar kiten på stranden under pågående heat diskvalificeras.

Tävlingsledaren kan enhälligt besluta om diskvalificering för vårdslös körning.

Så, det var i korta ordalag. Längre ordalag kommer vid mötet på tävlingsdagens morgon. Mer info om det senare.

• toby

Medlem
    12 augusti, 2008 vid 06:03

@sourra 489220 wrote:

Ok, antar att en och annan börjar fundera lite på hur det hela ska gå till. Vi gillar ju inte att ha tokmycket regler men here’s the deal i korta ordalag:

Tävlingsregler RV#1 2008

Tävlingen körs i 8 min heat.

Antalet heat bestäms utifrån det totala antalet tävlande.

Antalet tävlande i varje heat är 3-5 beroende på det totala antalet deltagare.

Tävlingen är åkardömd, dvs. under pågående heat bedömer övriga tävlande heatåkarna.

Till varje heat tilldelas åkarna var sin färg. Bedömande åkare lägger en färgad markör i resp placeringslåda (t.ex. röd åkare plats #1, blå åkare plats #2 osv.) när 8 min har passerat. Placeringsmarkörerna omräknas sedan till poäng och den åkare som har högst poäng vinner heatet. Näst högst kommer tvåa osv.

Vid oavgjort heat tillämpas utslagsheat.

Beroende på antalet tävlingsdeltagare körs antingen finalheat efter att alla inledande heat är avklarade eller så körs två semifinalheat följt av ett finalheat. Antalet platser i semifinal- resp finalheat är 3-5 beroende på antalet tävlingsdeltagare.

En avgränsad och anvisad zon utgör tävlingszonen.

Åkare kan endast bli bedömda inom tävlingszonen.

Åkare skall ej bli bedömda för icke fullbordade trick (krasch).

Säkerheten skall som vanligt alltid komma i första hand.

Den som kraschar kiten på stranden under pågående heat diskvalificeras.

Tävlingsledaren kan enhälligt besluta om diskvalificering för vårdslös körning.

Så, det var i korta ordalag. Längre ordalag kommer vid mötet på tävlingsdagens morgon. Mer info om det senare.

är det indelat i olika klasser, t.ex. tjejklass, ungdomsklass ? har en son på 14 år som vill vara med, tävlar han i samma klass som alla andra?

Sida 3 av 27

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rendez-vous i Varberg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.