Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing René Egli – Center I eller II?

• seve1000

Medlem
    3 juli, 2011 vid 20:31

Du kan sitta under tak på restaurangen som ligger granne med center II. Bara köpa en kall öl eller annan dryck. Jag gillade center bättre att segla på även om det är lite längre att bära grejorna till vattnet än center I.
    Både ställena har proffsig personal och funkar kanon. Prova båda är mitt råd. Vill du ha lunch på center I är det mackor som gäller och boka en direkt på morgonen alltid slut vid lunch. Center II har restaurang som granne dör dom har enklare rätter.

• planing

Medlem
    3 juli, 2011 vid 20:57

Seve1000: har du nåt råd ang brädstorlek?

Funkar en 80-litare (<6.0) de flesta dagar i början på augusti?

Jag vill förboka, så jag försöker få så mycket info från så många som möjligt 🙂

Varför tyckte du att seglingen var bättre vid center II?

Det lutar åt att jag bokar på center II. Det känns dessutom lite säkrare va? Är ensam första veckan, så ingen kommer sakna mig om jag driver till havs. Andra veckan kommer min flickvän och ser efter mig 🙂

• seve1000

Medlem
    4 juli, 2011 vid 05:21

Jag var där i februari och vet inte så mycket om vinden i augusti.
    Vi körde på Futura och seglade allt från 133-101 liter.
    Jag gillade center II bättre då vi låg och körde utefrån vågorna in i bukten som ligger norr om. Då passerade man en del swell men slapp chopp. Seglade mest speed slalom.
    Variera dig mellan I & II det tycker jag ger en bra omväxling på dagarna.
    Gällande säkeheten så har dom bra koll på båda centren men jag tror att center I är lite neklar at komma tillbaka vid ev problem då man seglar rakt ut från stranden.

• swe117

Medlem
    5 juli, 2011 vid 21:10

Vi var väl där i mars Henrick, spelar mindre roll iofs 😉
    Center I är störst med mest utrustning och mest folk och lite stökigare vatten och segling.
    Tycker framför allt att det var bättre segling och en skönare och mer avslappnad atmosfär vid center II. Men självklart ska du testa båda, en baggis att be dom flytta din utrustning till det center du önskar. Bild från stranden vid center II.

PS. Det är Henricks Kode som ligger och väntar på att vinden ökar… 😉

• seve1000

Medlem
    6 juli, 2011 vid 04:33
    SWE117;661276 wrote:
    Vi var väl där i mars Henrick, spelar mindre roll iofs 😉
    Center I är störst med mest utrustning och mest folk och lite stökigare vatten och segling.
    Tycker framför allt att det var bättre segling och en skönare och mer avslappnad atmosfär vid center II. Men självklart ska du testa båda, en baggis att be dom flytta din utrustning till det center du önskar. Bild från stranden vid center II.

PS. Det är Henricks Kode som ligger och väntar på att vinden ökar… 😉

Ja där är den ju, som jag saknat den fina Koden;)
    Den ihop med ett Fusion HD.

Nej, jag testade Koden men håller mig gärna till Speed/slalom prylar.

Men kul när man hyr att det bara är att prova runt.
    Jag hade hyrt Premium eller World Cup nästa gång så man få ett större urval anSport eller vad den billiga kategorin nu hette.

• robosurf

Medlem
    6 juli, 2011 vid 18:09

Hade en 86l kode när jag var där seglade mycket med 4,5 Atlas..
    Kom på att det finns fotgrafer vid varje center.. om du säger till i förväg håller dom koll på dig (när du seglar) och du kan köpa lite finfina bilder på dig när du gör dina loopar…
    vy över lagun mot center I.+ segling center II.

• robosurf

Medlem
    6 juli, 2011 vid 18:16

Fotad av Roger tysken vid center I

• mwp

Medlem
    8 juli, 2011 vid 19:38

Ibland har det varit snack om att man måste ha surf licens om man ska ha hyra hur är det med det.
    Borde inte var något problem om man har bokat hemifrån. Vill ändå fråga.
    Mvh Mwp

• seve1000

Medlem
    8 juli, 2011 vid 19:42
    MWP;661556 wrote:
    Ibland har det varit snack om att man måste ha surf licens om man ska ha hyra hur är det med det.
    Borde inte var något problem om man har bokat hemifrån. Vill ändå fråga.
    Mvh Mwp

Fick aldrig någon sådan fråga.

• planing

Medlem
    20 juli, 2011 vid 07:03

Har ju tänkt att hyra bil, men börjar fundera på att hyra cykel istället. Mellan centrena kan man ju cykla med ryggsäck och hängsele, och mellan costa calma och centret med. Man cyklar väl tom hyggligt fort över till vågsurfingställe på västsidan?

Vad tror ni om cykelalternativet?

Går det reguljära bussar mellan flygplatsen och costa calma?

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing René Egli – Center I eller II?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.