Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Renovera kolfiberbräda
-
Thoots: Snyggt! Har gjort precis samma ska som du med ett gammalt spjut som jag gippade in i en sten som låg lagom djupt:frown: . Jag lackade iofs brädan hos en billackerare (tjockt med “vanlig solid lack utan klarlack”), ovansidan blev dock inte speciellt snygg, mest pga att jag först strödde i salt varefter jag lackade över saltet o strödde på ännu mer…Man kan säga att halkskyddet blev lite för bra…Brädan har bara legat sen detta gjordes men i år skall den ut på vattnet. Tycker att din bräda påmminner starkt om min fast (iaf till måtten då min är 272*52, 85 liter, Kinetic 272) din verkar ha en lägre “nos”…
-
Kan meddela att salt-på-lack-greppet fungerade perfekt och var alldeles lagom strävt för att inte halka med skor, men inte heller riva sig. Nån som har 4 st DaKine Contour-stroppar över?
-
Lite bättre bilder på den färdiga brädan – testade ordentligt i Björlanda igår och loggade 26,6 knop med gpsm överriggad med 5.8 – jag blev inte omseglad iallfall vad jag såg 🙂 Skulle behöva en något större fena till 6.8-seglet, om någon har liggande (TB).
För övrigt är akterliket (och resten) på mitt Gun Energy 5.8 helt slut nu (se bild) – så har nån ett bra ersättnings-favoritsegel så tas erbjudanden tacksamt emot.
Jävlar vad den svänger inte gärna – jävlar vad den låter gott 😀
-
Angående seglet, du kan väl starta ett “sy om segel projekt” 🙂
-
Haha – jag tejpade igen – 6 ställen nu 😛
Funkade i björlanda igår iaf 🙂 -
surfslusken;374709 wrote:Äntligen ett vettigt inlägg!!!!
Ja visst, me like
Logga in för att svara.