Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Renovera kolfiberbräda

  • kinetic

    Medlem
    18 juni, 2008 vid 06:39

    Thoots: Snyggt! Har gjort precis samma ska som du med ett gammalt spjut som jag gippade in i en sten som låg lagom djupt:frown: . Jag lackade iofs brädan hos en billackerare (tjockt med “vanlig solid lack utan klarlack”), ovansidan blev dock inte speciellt snygg, mest pga att jag först strödde i salt varefter jag lackade över saltet o strödde på ännu mer…Man kan säga att halkskyddet blev lite för bra…Brädan har bara legat sen detta gjordes men i år skall den ut på vattnet. Tycker att din bräda påmminner starkt om min fast (iaf till måtten då min är 272*52, 85 liter, Kinetic 272) din verkar ha en lägre “nos”…

  • thoots

    Medlem
    22 juni, 2008 vid 00:03

    Kan meddela att salt-på-lack-greppet fungerade perfekt och var alldeles lagom strävt för att inte halka med skor, men inte heller riva sig. Nån som har 4 st DaKine Contour-stroppar över?

  • thoots

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 12:35

    Lite bättre bilder på den färdiga brädan – testade ordentligt i Björlanda igår och loggade 26,6 knop med gpsm överriggad med 5.8 – jag blev inte omseglad iallfall vad jag såg 🙂 Skulle behöva en något större fena till 6.8-seglet, om någon har liggande (TB).

    För övrigt är akterliket (och resten) på mitt Gun Energy 5.8 helt slut nu (se bild) – så har nån ett bra ersättnings-favoritsegel så tas erbjudanden tacksamt emot.

    Jävlar vad den svänger inte gärna – jävlar vad den låter gott 😀

  • jps

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 18:21

    Ganska vass rail på den där 🙂 Ser snabb ut.

    Snygg renovering.

  • stefan_gbg

    Medlem
    1 juli, 2008 vid 20:17

    Angående seglet, du kan väl starta ett “sy om segel projekt” 🙂

  • thoots

    Medlem
    1 juli, 2008 vid 20:26

    Haha – jag tejpade igen – 6 ställen nu 😛
    Funkade i björlanda igår iaf 🙂

  • raggi-man

    Medlem
    2 juli, 2008 vid 06:00
    surfslusken;374709 wrote:
    Äntligen ett vettigt inlägg!!!!

    Ja visst, me like

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Renovera kolfiberbräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.