Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Rent a Ramp
-
Rent a Ramp
Publicerad av gurra1978 på 29 april, 2007 vid 21:29För de som tröttnat på plattvatten och inte orkar åka till vågorna :laugh:
Hittade bilder här:
http://www.stehsegelrevue.com/pod/20070429204711/majo svarade 17 år, 6 månader sedan 19 Medlemmar · 25 Svar -
25 Svar
-
@hellgren 380254 wrote:
Heh, nånsinn kört på en sten? Sikta inte fel 😉
ja eller sprungit rakt in i väggen! 😀
-
FAN va FETT…något sådant måste man ju bara ha på haga. No pain no Gain!
-
Oregistrerad
Gäst3 maj, 2007 vid 11:01Någon som har en ritning? eller vet var man kan få tag i det?
Här ska de byggas!!!
-
@Oregistrerad 380716 wrote:
Någon som har en ritning? eller vet var man kan få tag i det?
Här ska de byggas!!!
Snälla säg att du bor i Göteborg!
-
Ja, nåt för GWC kanske, när nu så många är i byggtagen med klubbstugan kanske vi kan fixa en ramp av bara farten? 😉
-
Skulle tro att det enbart är riktigt rikt folk som kan använda en sån ramp. Ser ut som det går sönder massor av prylar. Kör nog hellre sönder mina grejor på gammalt hederilgt sätt.
-
Man får nog skaffa några gamla polyetenbrädor typ Tiga 260 eller liknande att köra i rampen med i så fall. De borde vara billiga och tål det mesta.
-
Eeh, det hade tydligen funnits en sån ramp på senaste EFTP-tävlingen i Podersdorf. Där hade folk knäckt brädor, master och fenor… Det är nog inget att rekommendera att köra en sån ramp om man inte har en sjukt tight deal med en brädsponsor.
-
Oregistrerad
Gäst4 maj, 2007 vid 13:20ä va fan fegisar, va de me er?
Go big or go home!Va 17 gör man när man inte har hoppvänliga vågor varje dag!
🙂
-
Har för mig ett det fanns en sån ramp i Linköping då det begav sig. Är det inte nån Linsurfare som kan dela med sig av sina erfarenheter?
-
Nja!
Anders Hildebrant, Alpin & SurfSport, hade en del galna idéer. Han hade långt framskridna planer på en inomhus tävling á lá Bercy med Svenska Fläkt som sponsor. Det fanns också idéer om att ställa ut en hoppramp vid Tvärskogsudde, Roxen, men det rann ut i sanden. Har för mig att de som importerade Alpha hade nån skapelse med kvastborst på.
-
Jag är nästa helt säker på att jag runt 1988 har sett en kvastsborstramp, cirka 2 meter bred och med 1 meter hög “våg” med rostiga oljefat på undersidan, den stod bakom klubbhuset vid Tvärskogsudde.
Tror att man hoppade med avkapade fenor.
Logga in för att svara.