Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Repa på mast från Keppler

• Repa på mast från Keppler

Publicerad av krullo på 5 augusti, 2004 vid 20:56

Vi var några som gjorde vår första beställning från Keppler för några veckor sedan. Tre polare beställde segel och jag beställde en NP X5 430-mast. När jag efter flera veckor (semester) äntligen fick ta en titt på masten, hade den en repa på ett par cm, någon halvmillimeter djup, halvvägs upp på toppdelen. Jäkligt surt. Emballaget, de andra seglen och mastcaset var helt oskatt, så det kan inte vara en transportskada. Någon med liknande erfarenhet som vet hur jag skall gå tillväga för att Keppler skall byta masten och dessutom betala frakten? Vad tror ni förresten om repan – skulle ni våga behålla masten och segla med den?

lars_k svarade 20 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • krullo

Medlem
    5 augusti, 2004 vid 20:59

Nytt försök att bifoga filen.

• the_novice

Medlem
    5 augusti, 2004 vid 21:24

Skicka samma bild till Keppler och hör med honom. Han verkar vara schysst även om det kan ta tid att få svar på e-mail. Skadan tycker jag inte ser farlig ut, men det kan kanske bero lite på exakt var den är ngn stans. Farligast är väl nära skarven?
    När jag fick en fraktskadad bräda så tog jag ersättning istället för att skicka tillbaks brädan, men en mast borde väl annars inte kosta så mycket i frakt.

• lars_k

Medlem
    6 augusti, 2004 vid 06:40

Den repan ska du inte köra med. Det är en finfin anvisning för brott, särsklit halvvägs upp på toppdelen där master ofta går av. Den bör du få utbytt av Keppler. Maila honom och bifoga bilden. Bör ej bli några problem…förhoppningsvis.

• krullo

Medlem
    6 augusti, 2004 vid 09:28

Tack för svaren. Det där med brottanvisning var vad polaren, som är konstruktör och har jobbat en del med kolfiber, också påpekade. Jag mailade Keppler och fick ett kortfattat och relativt obegripligt svar. Han snackade om två års garanti, men jag fattade inte om han menade att jag skulle returnera nu eller när/om masten går av. Jag fortsätter mailkonversationen. Vill inte ligga halvvägs till Danmark i november, med bruten mast, kraschat segel (exv. mitt nya härliga Saber) och två timmars simtur framför mig…

• anonym-anvandare

Medlem
    6 augusti, 2004 vid 22:08

Jag köpte en mast av honom direkt på plats för några veckor sedan och efter att ha packat upp den märkte jag också en repa på den övre delen. Inte lika djup men bra mycket längre. Jag hade heller inte skador på emballaget. Jag ger mig f-n på att det är andrahandssortering på skiten. Inte undra på att det är billigt…

• krullo

Medlem
    6 augusti, 2004 vid 23:35

Vad gjorde du då, då? Skickade tillbaka eller?

• lars_k

Medlem
    7 augusti, 2004 vid 06:06

Allt jag köpt har varit perfekt. Andrasortering haha… Det är fan inte potäter utan vindsurfprylar… 😛

• krullo

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 07:28

Allt annat i vår sändning var perfa, så jag hade nog bara otur. Keppler sa iallafall åt mig att skicka tillbaka för att byta, så med lite krångel blir det nog bra till slut.

• lars_k

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 08:33

Det var la gött att det löser sej.

• anonym-anvandare

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 11:01

vad kostade X5 masten hos surfkeppler finns ej kvar på hemsidan?

• krullo

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 15:39

255 €. Beställde för någon månad sedan.

• anonym-anvandare

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 17:02

hi,

sorry that i speak english. havent been around in sweden long enough to speak fluent swedish but i can read it woithout problems. if you buy from keppler that is in germany, right. and they send it to sweden do you have to pay swedish tax over it ? or do they send it without german VAT tax here ?. i would love to know. im scared of ordering and sending it here and then having to face a huge tax increase ?

thx

• lars_k

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 17:39

Because of EU you pay tax in the country you are purchasing the goods. So in case of Keppler you pay German VAT. No extra tax or duty to get it here. However, you have to transfer money and pay Keppler in advance, a little scary but it works… =)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Repa på mast från Keppler

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.