Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Reparera segel själv?

• Reparera segel själv?

Publicerad av franta på 7 augusti, 2008 vid 07:50

Hej, har ett äldre segel som har gått sönger. Det är bara ca. 10 cm, så jag tänkte att det är onödigt at lämna in det för reparation. Finns det någon specialtejp eller liknande så att man kan fixa det på egen hand?

stickan svarade 16 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • stinger

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 08:12

Om det är en reva i monofilmen så finns det monofilmtejp att köpa. Funkar bra, jag tejpade en liten skada för 2-3 år sedan och det håller finfint fortfarande.

• franta

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 09:14

Tack för hjälpen. Sökte forumet innan och hittade inget, tänkte inte på att söka på “monofilm”….. Tack….

• billie

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 09:21

En reva lagar man lätt med klar packtejp.Tvätta av lite med rödsprit före så sitter tejpen bra

• stickan

Medlem
    7 augusti, 2008 vid 15:18

Laga inte med packtejp, den tål inte UV ljus och spricker efter ett tag.
    3M har en “lagningstejp” som i alla fall jag har köpt på COOP. Den är lite tjockare, ganska seg och tål UV ljus. Har lagat små och större revor med denna som hållt flera år.

Mvh Stefan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Reparera segel själv?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.