Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Reportage i Metro om Anna Sparre
-
Reportage i Metro om Anna Sparre
Publicerad av metallifredd på 22 april, 2005 vid 06:33kul kite reportage i Metro! Man blir ju lite avis…
Hur fan hon lyckas kombinera civilingenjörsstudier med kitelivet fattar jag inte riktigt..arnolderik svarade 20 år sedan 12 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
metro göteborg alltså. vet ej om d står i e andra metro.
-
Svar till:
metro göteborg alltså. vet ej om d står i e andra metro.
[/ QUOTE ]
Det finns även i Sthml´s svar på Metro….
-
Svar till:
kul kite reportage i Metro! Man blir ju lite avis…
Hur fan hon lyckas kombinera civilingenjörsstudier med kitelivet fattar jag inte riktigt..[/ QUOTE ]
Man har ju försökt men inte lyckats…. Lr vad du säger MF?
-
he he nu e man ju snart klar iaf (exjobbar åtminstone)
men det finns ju inga jöbb ändå så man borde dratt utomlands o surfat ihjäl sig eller nåt.
hur går det själv? -
jo, hur tufft som helst!
men bra för sporten? hur menar du då? bra för affärerna? bra att det blir mindre utrymme? bra när soulen försvinner?
nej jag tycker inte alls att vi behöver fler utövare om det är det du syftar på. -
det fixar hon bra har alltid bökerna i bilen. har dock aldrig sätt att hon läst i dem men surfat mycket 🙂
-
Skulle inte gissa att det är heltidsstudier, men man vet ju aldrig.
Annars är ju framstående idrottsmän en ganska driven grupp som inte allt för sällan är duktiga i skolan oxå.
-
Svar till:
jo, hur tufft som helst!
men bra för sporten? hur menar du då? bra för affärerna? bra att det blir mindre utrymme? bra när soulen försvinner?
nej jag tycker inte alls att vi behöver fler utövare om det är det du syftar på.[/ QUOTE ]
Det är bra att det skrivs positivt om sporten så det inte bara skrivs negativt ”DRAKSURFAREN HITTADES HÄNGANDES MEDVETSLÖS I FLAGGSTÅNG!” eller ”MAN SUFADE MED DRAKE, LÅG DRIVANDES MITT I SUNDET INTRASSLAD I SINA LINOR FICK HJÄLP I SISTA STUND” eller ”20 FÅGLAR LYFTE SAMTIDIGT SOM DRAKSURFARE STARTADE SIN DRAKE, FÅGLARNA KOM ALDRIG TILLBAKA”. Början va ju sann men de senaste rubrikerna kanske inte stämmer helt de har vi ju sett på kanonbra film från sthlm, måsarna bara titta på.
Va i Geilo (som ni vet) och där har det tyvärr fått en del negativ pubicitet som gör att det finns en dialog om att förbjuda snowkiting på vidda. De va några bilister som hade klagat på att de kom snowkitare flygandes över vägen när de körde (så får man ju inte göra 😉 )
Sen de är klart att jag har ett intresse av att sälja kites i och med att jag är importör, de ska ja inte sticka under stolen med. Men för oss alla så tror jag att det är bra med positiva artiklar och media och inte negativ. För får vi för mycket negativa då kan vi få problem.
Kiters instruktör Tobas kommer att synas en del i media framöver. TV 4 kommer troligen göra ett reportage i helgen, sedan kommer det troligen en artikle i Expressen i höst och lite annat smått och gott.
Men det är klart att soulen ska vara kvar, de är ju en grymmt cool sport!
Tycker det borde komma ut mer om Blomvall & Ditrich som kom 9a, de är ett kanonresultat.
Ha det bäst
Peter
-
Gillar inte heller publiciteten. Finns ju en riskt att sporten sprider sig ner i lägre stående samhällsklasser.
Som jag sagt förut -halva nöjet är ju att köpa nya prylar
för övrigt ett ganska tamt reportage, men tror man fick med lite reklam även på den sidan i metro.
-
Jo peter, det stämmer. Men har det inte alltid varit så?
Minns när inlines kom, damn vilken soppa det var om hur livsfarligt det är, och hur många åker inte det idag?
Det är farligt att leva, man kan faktiskt dö.
-
Svar till:
he he nu e man ju snart klar iaf (exjobbar åtminstone)
men det finns ju inga jöbb ändå så man borde dratt utomlands o surfat ihjäl sig eller nåt.
hur går det själv?[/ QUOTE ]
Skall väl börja ex-jobba i oktober… Håller för tillfället till uppe
Tokholm.. Det tar dock en LP längre men vá fan… Det är som du
säger… Dåligt me jöbb.. Men det är därför jag inte har kört nått på sistonde.
Tänkte att det var dax för premiärturen till Valborg, kommer hem till Götet
då hoppas jag… Hoppas bara de blir lite vindNån som vet vad det finns för spots i Sthml? Har försökt att kolla runt lite,
men inte hittat nått bra.. Verkar som man måste dra långt bort…
Logga in för att svara.