Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Reportage med Emma Johansson från Jericoacoara/Brazil, i senaste Surf (Nov/Dec)

• Reportage med Emma Johansson från Jericoacoara/Brazil, i senaste Surf (Nov/Dec)

Publicerad av rrd på 24 oktober, 2007 vid 11:15

“Worldcup-Profi Emma Johansson in der kleinen swartzen: Bei Badewannen-Temperatur braucht man nur die badeshort.” (Emma i den lilla svarta vid badvattentemp behöver man bara shorts )(Med halvsidesbilder till)

Enl Emma finns det inget annat ställe som erbjuder bättre förhållanden mellan september och januari. Ännu inga förbud kanske?

För övrigt kommer den 17 dec nästa nummer som innehåller test av 75 l vågbrädor i radikala klassen samt breda allround, dvs trads och stubbies och även wavesegel 4,7 och 5,3, kan det bli bättre?

Ni som inte prenumererar får väl vara ute och slåss i god tid på Pressbyrån eller annan tidnimport…

Oregistrerad svarade 17 år sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • andersbq

Medlem
    24 oktober, 2007 vid 11:28

@RRD 424246 wrote:

För övrigt kommer den 17 dec nästa nummer som innehåller test av 75 l vågbrädor i radikala klassen samt breda allround, dvs trads och stubbies och även wavesegel 4,7 och 5,3, kan det bli bättre?

Äh, dom bara kommer haussa Fanatic och F2 och med en massa multidiagram visa hur bra dom är på “enge halsen vs geschwindkeithet”.

Engelska tidningarna Windsurf och Boards har oxå waveboard tester nu i oktober, fast utan diagram.

• rrd

Medlem
    24 oktober, 2007 vid 11:42

Engelska tidningarnas tester har jag läst och kan nästan utantill. Men tänk att den ena tidn, Boards inte vägde brädorna! De brittiska tidn har dessutom lite snävt urval då dom bara tar de brädor dom får tag i så tidigt. Men självklart prenum och läser jag dessa! Jag håller med om att tyska Surf präglas lite av tysk ingenjörskonst o noggrannhet som kan gå lite till överdrift.

Det är kul när man seglar in sig på en bräda och kan bilda sig en egen uppfattning om den och får tilllfälle att segla med olika segelstl i olika förhållanden innan testen kommer. Så var det med RRD WC 75-08, det är en så otroligt bra vågridnbräda (front- o backside) enl mitt tycke. Utan att vara slö o seg o ta dåligt med höjd.
    Jag har seglat den mycket i Lejet och är fantastiskt nöjd.

• flikka

Medlem
    25 oktober, 2007 vid 22:04

tjoho!! det var skoj o höra det här. är det någon som har tid o lust att scanna in detta till mig möjligen?? isf maila till:
    s-37@emmajohansson.nu

• Oregistrerad

Gäst
    27 oktober, 2007 vid 09:49

@RRD 424253 wrote:

Engelska tidningarnas tester har jag läst och kan nästan utantill. Men tänk att den ena tidn, Boards inte vägde brädorna! De brittiska tidn har dessutom lite snävt urval då dom bara tar de brädor dom får tag i så tidigt. Men självklart prenum och läser jag dessa! Jag håller med om att tyska Surf präglas lite av tysk ingenjörskonst o noggrannhet som kan gå lite till överdrift.

Det är kul när man seglar in sig på en bräda och kan bilda sig en egen uppfattning om den och får tilllfälle att segla med olika segelstl i olika förhållanden innan testen kommer. Så var det med RRD WC 75-08, det är en så otroligt bra vågridnbräda (front- o backside) enl mitt tycke. Utan att vara slö o seg o ta dåligt med höjd.
    Jag har seglat den mycket i Lejet och är fantastiskt nöjd.

Tja, visst är det intressant hur mkt eller lite en bräda väger, men kanske mer ur hållfasthetshänseende. Hur den känns på vattnet eller i luften är kanske mer relevant än exakt gramvikt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Reportage med Emma Johansson från Jericoacoara/Brazil, i senaste Surf (Nov/Dec)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.