Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Res Tipps!
-
Res Tipps!
Publicerad av krillan82 på 6 juli, 2008 vid 20:55Tänkte spara min semester till februari. Någon som vet någott vindsäkertställe vid den årstiden, Hur funkar Cabarete då?
gh0st svarade 16 år, 10 månader sedan 13 Medlemmar · 20 Svar -
20 Svar
-
Hawaii, karibien/västinden, vietnam
eller http://www.windfinder.com/wind-cgi/top_surfspots.pl?mode=statistic&month=2
en oljeplatform i norge verkar vara teh shit, iaf om man vill ha män som kitebitches -
…och om man kollar på antal åkbara dagar så blir ordningen en annan
http://www.windfinder.com/wind-cgi/top_surfspots.pl?mode=statistic&month=2&queryfield=gleitwahrsch -
helt klart trevligare medeltemperatur också måste jag hålla med om
-
Krillan82;480571 wrote:Kom igen nu grabbar mer tipps kan ni
Ok, här är alla mina tips…
February
Margarita, Western Oz, St. Louis-Senegal, cape verde, Melbourne, Hua Hin – Thailand, South Africa, La ventana-mexico, Boracay-philipines, Cap Chevalier-Martinique, Zanzibar-Tanzania, Copal-Costa Rica, Mui Ne Bay-Vietnam, Belize, Florida-USA, Nashiro-Japan, Baja, Barbados, South Padre Island-(TX)USA, Esbjerg-Denmark, cabarete, Bonaire-Carib, St. Lucia-Carib, Whitehaven-Whitsunday Islands, BVIs, Noordwijk ann Zee-Netherlands, Puclaro-Chile, Yemen-Red Sea, Bahamas, Coche, Adicora, Tarifa
Inte hämtade från personliga erfarenheter dock… …inte alla iaf
nic
-
Jag var i Cabarete hela feb och mars i år och det blåste nästan varje dag!
Jag körde uteslutande min c-kite 12:a.
Om man letar efter plattvatten eller tycker det är jobbigt med ca 50 kitare på motsvarande ytan av lundåkra ska man nog inte åka dit.
Vågor finns det gott om och vinden kommer alltid från samma håll! -
säkert fint på cabarete men känns ungefär lika exotiskt som gran canaria….
-
Puerto Rico (La Paurgera) som ligger på södra delen!
Inte så mycket att göra men så underbart härligt och troligtvis det bästa plattvattenstället på hela jorden. -
jag funderar på att ta en eller ett par månader i något kitesurfparadis till vintern, typ jan-mars. kanske tidigare. men jag måste bo någonstans där man har tillgång till bredband.
de som jag kollar på är Vietnam, västra australien, sydafrika, brasilien.
Vietnam är det som jag inte riktigt har koll på. Är det någon som har varit där o surfat? Berätta lite om var om det var bra!
tjo
ed
Logga in för att svara.