• Publicerad av lundgren på 15 juni, 2000 vid 13:24

Planerar att åka iväg ett halvår i okt, nov ..men jag vet dock ej inte vart än. Har funderat på fuerteventura men jag vet inte om det är vindsäkert nog.. GC är väll kanske mera vindsäkert men inte lika goa vågor..rätta mig om jag har fel..huvudsaken är att jag får surfa mycket, kan leva billigt och möjligtvis fixa något jobb. Eftersom jag hade tänkt att vara borta ganska länge så är det väldigt viktigt att man kommer till rätt ställe!. Därför skulle jag bli glad för lite synpunkter. ( ska man titta på ställen längre bort? okt och framåt är väll kanske inte bäst säsongen för kanieröarna?). Sydafrika?

johan_g svarade 24 år, 7 månader sedan 12 Medlemmar · 37 Svar
  • 37 Svar
  • marre

Medlem
    15 juni, 2000 vid 14:25

Om du vill ha vind så kan Tarifa vara ett alternativ. Inte kanske bästa stället om du vill ha vågor men det finns ändå några ställen där det blir stora vågor vid rätt vind. Har inte varit där senare än början på december så jag vet inte hur kallt det blir. Vindsäkraste tiden i Tarifa är våren.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 juni, 2000 vid 14:53

Åk till Austrailien.

• lundgren

Medlem
    15 juni, 2000 vid 14:57

Tarifa känns lite kallt ..och australien blir nog för dyrt

• lundgren

Medlem
    15 juni, 2000 vid 14:59

Hatar kyla!

• anonym-anvandare

Medlem
    15 juni, 2000 vid 17:08

Åk till Gran Canaria, det är 100% vindsäkert året om… Om du hört talas om Pozo Izquierdo hade du inte funderat så mycket. Där har många proffs börjat sin bana!!!

Där finns dessutom små lägenheter att hyra för ca 500 kr/vecka av Jonas (om han bor kvar..jobbar annars på Cutre vid stranden). Jobba på tomatodlingarna vettja:) Inte så mycket betalt, fast det räcker skulle jag tro! Flexibel arbetstid också. Det är rätt populärt!

Gå in på deras hemsida: http://www.cutre.com Jag längtar som satan tillbaka, fast trivs bra på Gotland ändå!

• lundgren

Medlem
    16 juni, 2000 vid 13:03

Är det inte så att fuerteventura har renare vågsegling? Pozo blir väll mer vind och sämre vågor? men det duger säkert till mig..går det att få tag i han jonas?

• krille

Medlem
    16 juni, 2000 vid 13:08

Kopierat från inlägg av Patrick på Surfers Workshop Malmö för ett tag sedan:

Cutre når du via mail cutre@nil.fut.es eller per telefon 00934 928 17 24 61
    Hör även med Carlos Guerra Lopez ang. boende och transfer på 00934 928 76 39 90.
    /Krille

• anonym-anvandare

Medlem
    16 juni, 2000 vid 14:32

SYDAFRIKA – lätt att leva, billigt, svårare med arbete mtp hög arbetslöshet
    Grym surf och speciellt om du skall vara borta ett halvår kommer du ju att få hela deras säsong… STICK!!!

• silversurfarn

Medlem
    19 juni, 2000 vid 10:28

Fuerte är inte jättevindsäkert på vintern, tror de har ca 30 % av dagarna med 10 m/s+.
    Kolla på http://www.flagbeach.com så finns all statistik för Fuerte!

• lundgren

Medlem
    19 juni, 2000 vid 14:36

TAck! Det verkar som fuerte inte är tillräckligt vindsäkert, verkar dock vara ett trevligare ställe att åka till än gran canaria?.Jag ska troligen åka med någon kompis som ej surfar..och dom kanske inte vill leva i en liten spökstad som pozo med bara vindsurfare..Var ska man åka? är pozo ett sjysst ställe förutom surfingen ?..är bahia feliz något att ha?..

• marcus_ph

Medlem
    19 juni, 2000 vid 16:46

West Australia kan jag rekommendera. Var där två månader jan-feb. Bästa vindarna är dec-feb då det blåser jobbigt mycket. 4,0 50% av dagarna och en riktigt dålig dag 6,5. Orten som gäller är Geraldton som man når med buss från Perth. Det finns två surfshopar i stan varav den ena drivs av en svensk vid namn Helmer. Han har bra priser men är lite hal, så akta dig.
    Man kan bo på olika sätt: Köpa billig stor bil som man kan sova i, billigt men tveksam komfort. Man kan även bo billigt på vandrarhem, campingstugor eller hyra ett enkelt hus.

/Marcus

• anonym-anvandare

Medlem
    20 juni, 2000 vid 06:44

KAN REKOMENDERA SYDAFRIKA .DÄR KOMMER DU FÅ TESTA PÅ RIKTIG VINDSURFING DÅ MENAR
    JAG VÅGRIDNING.DET ÄR NÅGONTING SOM ÄR MYCKET SVÅRARE ATT FÅ PÅ CANARIES.VINDEN
    BRUKAR BÖRJA I NOV-FEB.DET SOM ÄR SÅ BRA MED SYDAFRIKA ÄR ATT DU HAR SÅ MÅNGA STÄLLEN ATT VÄLJA MELLAN MITT FAVO SPOT BLEV SUNSET.SEN NÄR DET INTE BLÅSER
    SÅ FINNS DET ALLTID VÅGSURFING ELLER KAPSTADEN MED 3MILLJONER INV.

• robin

Medlem
    20 juni, 2000 vid 11:24

Hur funkar Geraldton för en våg-nybörjare? Är det Lancelin som gäller om man bara kört plattvatten? Eller är det någon annan stans i världen? Ni som har varit i Sydafrika, jag har fått för mig att man bör vara rätt bra i vågor innan man beger sig, stämmer det?

/Robin

• anonym-anvandare

Medlem
    20 juni, 2000 vid 11:53

Coronation vilket ligger vid Geraldton funkar alldeles utmärkt för en våg nybörjare som klarar av platt vatten. Men åker du dit testa både Lancelin och ställena runt Geraldton är mitt tips.

• lundgren

Medlem
    20 juni, 2000 vid 13:17

Hur stort är tableview egentligen?..hur är livet där förutom surfingen..svårt att fixa jobb. – men finns det någon möjlighet över huvudtaget att få något?..eller är det så billigt att man klarar sig ett halvår utan att jobba?
    Går det att dra med någon kompis som inte surfar? eller kommer han att dö av utråkelse?.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.