• lundgren

Medlem
    20 juni, 2000 vid 13:30

Hur kallt är det i vattnet egentligen?…måste man köra långbent fast det är 30 grader i luften?

• kris

Medlem
    20 juni, 2000 vid 17:55

Har ingen egen erfarenhet men har hört av en som varit där att det är heldräkt/ev. kortärmad som gäller, vattnet är tydligen runt 14 grader.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 juni, 2000 vid 06:51

TABELVIEW ÄR STÄLLET MAN SKA BO PÅ, OM DET ÄR STORT?NEJ MEN DET FINNS DET MESTA
    MINST FYRA SURFBUTIKER, BIO,PUB,BRA OCH BILLIGA STÄLLEN ATT HANDLA MAT.JAG BETALADE CA 3000KR FÖR EN MÅNAD BODDE DÅ I ETT HUS MED 6 ANDRA VINDSURFARE MEST
    TYSKAR,MEN DOM ÄR TOPPEN.FRÅN TABELVIEW HAR DU CA FEM MINUTER TILL SUNSET DÄR
    BÖRJAR VINDEN,EFTER CA KL.15.00 BLIR VINDEN FÖR STARK OCH VÅGORNA BLIR SÄMRE.DÅ
    ÅKER MAN TILL BIGBAY ETT STÄLLE SOM ÄR GRYMT FÖR HOPP,MEN DET BRUKAR BLI MYCKET FOLK.ETT ANNAT MÅSTE ÄR BIL VI BETALADE CA.5500KR FÖR EN MÅNAD,BENSINEN ÄR BILLIG,DET MESTA I SYDAFRIKA ÄR BILLIGT FÖR EN SVENSK.FÖR DIN POLARE SOM INTE VINDSURFAR,HAN KAN SOLA NÄR DU VINDSURFAR DET GJORDE MIN TJEJ,EFTER SURFINGEN
    FINNS DET MYCKET ATT GÖRA ,BESÖKA VINGÅRDARNA,ÅKA UT TILL ROBERTISLAND,WATERFRONT,SAFARI,ELLER KROGEN.
    ÅK TILL SYDAFRIKA!!!!

• lundgren

Medlem
    21 juni, 2000 vid 11:44

Den stora frågan är om det blir för dyrt. Om man ska betala hyra och bilkostnad för runt en 7-8000 kr i mån, och dessutom inte får några inkomster blir det nog tufft att bli kvar än längre tid.

• marcus_ph

Medlem
    23 juni, 2000 vid 07:21

Jag åkte till Geraldton som total vågnybörjare och min polare hade i princip inte surfat någonting. Det var inga problem. På Point Moore bryter vågorna en bra bit ut, på revet; några kilometer norr om stan finns en annan strand med slalomförhållanden; och slutligen Coronation beach som ligger helt öde några mil norr om stan är helt underbart – vattnet är helt platt typ hundra meter och sen kommer perfekta ramper som blir större ju längre ut man seglar.
    Alltså det är utmärkt för att långsamt höja utmaningen och svårighetsgraden. Inga enorma barrels som krossar dig. Min erfarenhet var dessutom att om man kan segla lite grand så är det med sådana här bra förutsättningar inga problem att lära sig vågor.

• anonym-anvandare

Medlem
    23 juni, 2000 vid 08:53

windsurf west oz
    Margaret River, Gnaraloo, Esperance, Green Head 4 hardcore wavesailing

• anonym-anvandare

Medlem
    23 juni, 2000 vid 10:33

Du verkar till att veta en hel den om sydAfrika, vi är ett gäng som skall ned till vintern åker dec-feb. Men ingen av oss har varit där tidigare så vi skulle gärn vilja ha massa info om det. Vilket flybolag, pris, hur ni fick ner brädorna, vart man skall flyga och framför allt, vart skall man ta vägen när man kommer fram, vart köper man bil, försäkringar?, vart fixar man hus och vart kan man bo biligt på hotell mm. Vore taksam för så mycket info som möjligt.
    Du kan ju maila till mej om du vill, hade varit burrigt….

daniel.a@home.se

• lundgren

Medlem
    26 juni, 2000 vid 08:02

Är det någon som varit i costa rica ?

• robin

Medlem
    26 juni, 2000 vid 10:50

Tack!

/Robin

• lundgren

Medlem
    27 juni, 2000 vid 09:11

Verkar vara ruskigt vindsäkert..frågan är bara hur det är m vågorna? är det ingen som varit där eller vet nått om det?

• lundgren

Medlem
    30 juni, 2000 vid 14:29

Är det någon som vet någonting om lake arenal?

• n

Medlem
    30 juni, 2000 vid 21:52

Jag var där några år sedan. Jag och en polare från Guatemala som tipsat om stället var där en vecka och det blåste som fan varje natt men under dagtid blev det bara två dagars vind då det blåste som fan. Vi hade otur med trycket som hade lagt sig på nåt konstigt sätt i och med, ja var det inte alla orkaner i karibien som härskade då… Jo, det är väldigt vindsäkert skulle jag tro. Och så är det spektakulärt med vulkanen i andra änden av sjön som tittar ner på en.

De har två vindsurfingcenter, just ja, hade. Billigast är att bo inne i stan nära på, då för femtio spenn natten. Annars finns det olika boende vid sjön men jag kommer inte ihåg hur dyrt det var. Det var visst någon svensk som drev vindsurfingcentret på andra sidan sjön, Tilawa tror jag det hette.

En grej jag fick höra där är att det var dyrt att hyra bil där.

Kommer intepå nåt mer för stunden.

…mina två ören.

/Niklas

• lundgren

Medlem
    3 juli, 2000 vid 10:05

Tror du man tröttnar om är där en längre tid?

• lundgren

Medlem
    3 juli, 2000 vid 12:44

Var bodde ni ..aranel?..tronadora?..var är bäst att bo ?

• lundgren

Medlem
    4 juli, 2000 vid 10:37
Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.