Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › RESA
-
Hej, jag har varit på Gran canaria, Australien (Geraldton), Sydafrika, Tarifa.
Skulle bara säga att jag kan varmt rekommendera Sydafrika om du gillar vågridning (kallt i vattnet dock, och ja du behöver långa ben, ska du vågsurfa även långa armar, men seglingen är grym). Tarifa o Gran Canaria går fetbort om man är ute efter bra segling på vintern. Bra party på Gran Canarias dock, fast i längden är det ju våger o vind man vill ha. Australien är jäkligt nice oxå, dock lite dyrare och mer att åka runt mellan surfsspotsen. Välj Sydafrika annars Australien om du vill ha varmt i vattnet. Maila gärna om du vill ha mer info på danne@seaside.se.
Fan vill öxå ut o resa igen… -
::Tror du man tröttnar om är där en längre tid
Det finns ett vågställe längst upp i nordvästra hörnet av Costa Rica där de där jag bodde pratade mycket om byggande av ett nytt center där det lär vara bra vågridning. Jag vet dock inte om det blivit verklighet eller inte. Det går nog att höra sig för. Du måste dock hyra bil om du inte vill att det ska bli långtråkigt så du kan ta dig runt lite och då är det bra att veta om det går att göra det för en rimlig slant.
Jag bodde på ett hotell säg fem minuters bilfärd från stället vi vindsurfade. Jag kommer inte ihåg vad det hette men det ligger på den högra sidan av sjön om man tittar längs sjön från vulcanens ände. Det låg också ett andra hotell plus vindsurfingcenter på andra sidan sjön i samma höjd, tvärs över. Båda låg väl nästan i änden på sjön, motsatt den änden där vulkanen ligger.
Så om du får lite av det jag nämnt konfirmerat om det då låter jävligt bra så kan ju Costa Rica vara ett coolt lite annorlunda alternativ.
So long.
-
Det var ett reportage i Surf (naturligtvis) för en 2-3 år sedan – tyckte det verkade som ett plattvattenställe med typ 3.7 vind mesta tiden. (vill inte negga, men du bör kanske se upp… ).
/johan
-
CapeTown är ett illa bra ställe om du både gillar surf och windsurf. Det är billigt att leva,räkna med max ca. 1000-1200/månad för bostad,(jag har kommit ner i 500/månad när jag delat hus med polare). Matpriser är bra både ute och i butiken. Har man tur är vindsurfsäsongen igång redan i början av okt. men bäst är det nov-mars med toppen i jan-feb då det brukar vara runt 75%
annars runt 50& vind. Vanligaste segel 4.7-4.2 men ett stort segel kan va gott om man gillar lättvind. Have fun! -
Fan,glömde säga att det är dunder att parta i Kapet oxå…
Om man bränner mer än 100 spänn en kväll har man haft alldeles för kul och får bäras hem! Flickorna är extremt fina och väldigt tillmötesgående! Och förresten,bo i Tableview strax norr om sta’n,det är närmast till allt surf + att där finns billigast bostäder,bra party,bästa biografen samt McDonalds!!! -
JAg mailade med en som bor vid lake arenal..och han påstod att det i alla fall blev en 2 m höga vågor som inte var några problem att göra bakåtloopar på..dock vara dom inte brytande..ville man ha det fick man som sagt va åka till nordöstra gränsen..
Han körde som störst 5,3 och seglade i stort sett varenda dag nov-apr..
Det starkaste argumentet är väl att det är väldigt billigt att leva där. Det känns som att om man sticker till värsta vågstället kommer man bara ha plockepinn kvar efter en vecka’?. -
Hittade både SURF reportaget och ett reportage från en amerikansk Windsurf från typ -90.. har du ett faxnummer kan jag kopiera och skicka över prylarna. (Du bör nog läsa det här ifall du är inställd på att det är ett vågställe).
du kan mail:a mig på johan_g@nospam.algonet.se (ta bort ‘nospam.’…)
Logga in för att svara.