Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Resa frågor

  • Resa frågor

    Publicerad av johan-s-2 på 25 april, 2000 vid 18:53

    Jag och en kompis tänkte sticka ner och surfa på kanarieöarna nu i vår, och tänkte då att flyga.
    Hur ses en boardbag vikt eller längd? är det längd bode man ju kunna sy eller silver tejpa i hop två bagar
    och skicak den som en? brukar funka när man skall i väg med skidor.
    Om man bara har ett hand bagage var, blir det då billigare än om man har tex 2 feta resväskor?
    vad brukar max vikten på handbagage vara?
    Fin det nån max vikt på incheckat bagage.
    Tack sam för svar
    så slipper jag ringa någon tyken jävel på nån resebyro

    johan-s-2 svarade 24 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • voodoo

    Medlem
    25 april, 2000 vid 19:06

    jag tror att dom går på vikten ca 40 kg som du bet. 800:- för men vi har helt sluppit undan med bet. med nästan 100 kg så det beror nog på vem du snackar med på flygplatsen eller så om du bokar plats för utr. så får du nog räkna med 800:-
    tänk på dom 40 kg annars får du bet kg. pris som är svindyrt. packa inte all utr. i bagen utan försök att få med mkt. i både handbagage och bagage och ta på dig så mkt. kläder som möjligt om du ska ha mkt. grejor med dig.. lycka till.

  • krille

    Medlem
    26 april, 2000 vid 06:05

    Nyss hemkommen från Fuerte : Reste med en boardbag innehålandes bräda och diverse våtdräkt, och en segelbag med 4 st segel, två master och två bommar och diverse annat junk och bagen vart inte lätt kan jag säga, och en kompis hade tom tre master i sin bag. Pris 800 pix som jag tror att man skall försöka pröjsa i förväg så att man har papiren klara. Det var inga problem på Arlanda vid incheckning och vid hemresa från Fuerte så kollade dom inte ens på våra papper, och killen i gaten stängde sin plats för att gå med bort till special-inckeckningen för stort bagage mm. Nemas problemas, men man har ju hört annat också, så man skall kanske ha lite tur åxå. Ett tips är att vara ute i god tid innan incheckningen (vilket vi var) för det är fanimej inte lätt för den som är sen att först ställa sig i kön till ordinarie incheckning för att få dessa tagar till dom stora kollina för att sedan flytta 50 meter åt sidan för att lämna in sylarna till specialinlämningen om man är sen och hela jävla hallen är fylld med charter-turister som inte direkt bereder väg så att säga.
    Och vagnarna man kör skiten på måste lastas med kitet på tvären…….
    800:-/person var priset och det spelar ingen roll om man inte har någon väska eller inte, man betalar för en (1) surfutrustning som det står i pappren, och i vårat fall var detta en boarbag som var tot 280 lång och en segelbag 240 lång och tung som fan, plus ordinarie resväska och handbagage/person.
    Trevlig resa
    /Krille

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 april, 2000 vid 06:24

    Nyss hemkommen från GC, betalade 800 för utrustningen t/r och de bara körde in skiten ingen vägning om man läser i Frittes (stockholmska för fritidsresor) broschyr är det 4 meter och 30kg som gäller.
    Vet kompisar som packat 3 utrustningar till 2 men 2 till 1 tror jag personligen kan vara svårt.
    Ha en trevlig resa!!!!

  • kris

    Medlem
    26 april, 2000 vid 07:01

    Hem från kanarieholmarna brukar gå smärtfritt, jag har samma erfarenhet som Krille. Flög hem förra året med bräda + ett antal segel mm, som var inpackat i wellpapp. MASSOR av wellpapp, kollit blev över 315 cm och vägde också en hel del men det var ingen som ens höjde på ögonbrynen.

  • lundgren

    Medlem
    26 april, 2000 vid 10:00

    Jag åkte till egypten med 2 brädor och en segelbag men för kostnaden av en segelutrustning…inga problem alls…jag tror inte ens tjejen vid incheckningen fattade att jag hade två brädor med mig…frågan är varför inte 2 brädor skulle gå in under definitionen vindsurfingutrustning..det enda som skulle kunna ställa till det är väl kanske vikten …men å andra sidan hur ofta väger dom grejorna…däremot bör man se upp med galna egyptsier som snor grejorna för en …och när man väl har hittat dom vill de ha pengar för dom…

  • smurf

    Medlem
    26 april, 2000 vid 10:49

    Normalt på flyget så brukar priserna gälla EN vindsurfingutrustning.
    dvs ett brädpaket och ett segelpaket. Om det sedan är två brädor i
    baggen och 5 segel bryr de sig oftast inte om då de sällan orkar
    väga. Kommer du dock med två separata brädpaket är risken stor
    att de blir kinkiga och börjar gnälla.

  • johan-s-2

    Medlem
    26 april, 2000 vid 13:06

    Tack

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Resa frågor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.