Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Resa i November
-
Resa i November
Publicerad av svinet på 28 oktober, 2008 vid 13:16Hur är Hurghada i November? Funkar Djerba i November?
Vilket är Egyptens vindsäkraste ställe i November?
happymagnus svarade 16 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Jag vet inte hur det är med vindarna på de olika platserna i Egypten.
Tänkte bara säga att jag med största sannolikhet kommer att dra iväg i mitten av November.
Jag hoppas och tror på Safaga.
Kan dock inte boka än då jag inte vet när projektet ska vara klart…. så fort jag vet det så tänker jag boka.Jag kan höra av mig om jag hittar en bra resa…
-
@Wibban 512477 wrote:
Jag vet inte hur det är med vindarna på de olika platserna i Egypten.
Tänkte bara säga att jag med största sannolikhet kommer att dra iväg i mitten av November.
Jag hoppas och tror på Safaga.
Kan dock inte boka än då jag inte vet när projektet ska vara klart…. så fort jag vet det så tänker jag boka.Jag kan höra av mig om jag hittar en bra resa…
Vore kanonbra! Vi är på! Då gör vi samma sak. Jag skickar ett PM till dig om vi hittar ngt bra alternativ!
-
Öarna har alltid bäst vind, annars så El gouna eller Safaga.
Kirre
-
Safaga är riktigt trevligt, både för själ och plånbok. Maila Sara på http://www.tornadosurf.com. Hon pratar svenska (nåja, skånska) och kan fixa bra boende där nere liksom transfer från Hurghada. Ali Baba med halvpension är det sjukt bra deal och mat på (där bodde Stebe, Guran & The girls).
-
@kirre 512488 wrote:
Öarna har alltid bäst vind, annars så El gouna eller Safaga.
Kirre
Men hur ligger det till: kan man boka ötur på plats där nere eller hur är det? Såg ju safari inlägget här tidigare. Men det blev väl inte av i Nov?
Är Safaga/El Gouna bättre än Hurghada med vind? Ser ju bättre ut med hurghada enligt vindstatistik.
-
@sourra 512490 wrote:
Safaga är riktigt trevligt, både för själ och plånbok. Maila Sara på http://www.tornadosurf.com. Hon pratar svenska (nåja, skånska) och kan fixa bra boende där nere liksom transfer från Hurghada. Ali Baba med halvpension är det sjukt bra deal och mat på (där bodde Stebe, Guran & The girls).
Gött får kolla detta! Hoppas bara det blir vind!! Lite fundersam på statistik för enl gurun så är hurghada bäst men jag vet inte….
-
Kirre: Vad menar du med ”öarna”? Vi flyger nog ner den 15:e november till Hurgadha. Kör därefter antingen ett par dagar i El Gouna och ett par i Hurgadha hos Bengan. Alternativet till det är väl att dra direkt till Safaga. Är det stor skillnad på vinden mellan El Gouna och Safaga?
Finns det något annat än stora hotelkomplex i Safaga? Även om Hurgadha ibland känns som en soptipp nere i stan finns det i alla fall litet olika restauranger att välja på.
Logga in för att svara.