Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Resa med familj

• Resa med familj

Publicerad av johnny på 16 mars, 2006 vid 07:35

Hej!

I sommar skulle jag vilja åka iväg till något soligt ställe och vindsurfa och gärna testa på kitesurfing. Eftersom sambo och dotter på 2,5 år ska följa med och min sambo är den ickesportiga typen, så måste det finnas annat att göra än att vindsurfa. Behöver förslag på ett bra resmål. Vad kan vara lämpligt Rhodos, Tarifa, Mallorca, eller kanske någon av Kanarieöarna? Några här på forumet är säkert i samma situation som jag så delge gärna era erfarenheter och kom med förslag.

Hälsningar,

donpedro svarade 19 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • dr-masse

Medlem
    16 mars, 2006 vid 09:41

Slår ett litet slag för Portugal och Guincho. Har tillbringat många somrar där nu, på slutet även med familj. Fungerar väldigt, väldigt bra. Mycket att göra för alla, även de som inte surfar. Mat, shopping, bad och en massa andra sporter – det mesta finns. Och närhet till en väldigt trevlig stad, Lissabon.

Kite är grymt bra på Guincho, måste vara ett av europas allra bästa ställen för det då stranden är såpass lång och djup. Kite vid lunch och tidig eftermiddag, sedan ökar vinden å då blir det vindsurf för hela slanten är ett trevligt (och inte ovanligt) scenario, eller hur?

http://www.brisaseventanias.com hyr jag mina surfprylar hos, de har även kitekurser och en av ägarna (Richard Maximo) är en ruggigt duktig vindsurfare och kitare. Den kan nog tipsa om boende oxå. Med tanke på barn är ställe med pool verkligen att rekommendera. Bästa tiden, tycker jag, är juni och början av juli. Sedan kan det bli väl mycket folk och varmt.

Det går att hitta resor till bra pris ner dit, helt klart i klass med charter till andra ställen.

En nackdel är att det är lite svårt att hitta boende till bra pris just runt Guincho. Det är lite schnobbigt där och dyrt. Men det går om man letar runt lite, kanske framförallt om man söker sig norr om Sintra mot Ericeira. Hyrbil är nästan ett måste, ta med egen bilbarnstol.

Även Ericeira och Peniche (framföralllt Peniche) bjuder på bra surf och kitemöjlgiheter, men där finns mig veterligen inte lika bra uthyrning.

• donpedro

Medlem
    16 mars, 2006 vid 16:09

Gotland kanske?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Resa med familj

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.