Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Resa med SJ, får man ta med brädan på tåget?

• Resa med SJ, får man ta med brädan på tåget?

Publicerad av jox på 28 juli, 2006 vid 10:36

Hej!
    Funderar på att åka ner till Göteborg i helgen och eftersom det verkar som att det ska blåsa på västkusten nästa vecka så tänkte jag att jag skulle dra med mig surfprylarna. Frågan är bara om man får ta dem med om man åker X2000? Är det någon som har erfarenhet om detta? Brädan är runt 266 cm…

/Jocke

Jennie A svarade 18 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • surferboy_criss

Medlem
    28 juli, 2006 vid 11:35

Jag hade mina saker på tåget mellan gbg och varberg. men dom kör ju med lite mer pendlartåg som har en mer öppen vagn där man kan ställa väskor eller cycklar. Då var det inga problem. Men x2000 vet man aldrig. Är ju inte tokmycket plats på det direkt.

• jopi

Medlem
    28 juli, 2006 vid 14:05

Åkte kustpilen från Ronneby till Kastrup för ett par år sedan, 4 pers med surfpackning. Det gick men det var ett jäkla gnäll, de sa att det inte var tillåtet men kunde inte gärna slänga av oss när tåget redan gått.
    Har för mig att de sa att man inte fick ha mera bagage än vad man kunde ha intill sin plats. Samma gnäll när vi skulle hem igen, men då gick vi ombord för att visa hur bra det skulle gå, och sedan gick tåget 🙂

• Oregistrerad

Gäst
    29 juli, 2006 vid 08:06

Hörde med SJ en gång om att ta med mig en bräda, och då sa dom att oavsett vad man ville ta med så fick det inte vara längre än 2m.

Så det var tvärstopp.

Magnus

• Jennie A

Gäst
    29 juli, 2006 vid 08:53

I värsta fall kan man ju promenera med grejer om det är inte för långt förstås. I annat fall gör som ovanskrivet sätt dig på tåget och låtsås att du inte visste någonting

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Resa med SJ, får man ta med brädan på tåget?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.