Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Resa med surfprylarna

• Resa med surfprylarna

Publicerad av saving på 30 juni, 2004 vid 21:53

Jag har nyligen kommit hem från en resa med mina surfprylar. Läs gärna om resan till Nice. http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=&Number=222609&page=7&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1 En bra erfarenhet men det var ganska krävande. Tog med dem för att det skulle finnas goda chanser att vindsurfa men troligtvis inte att hyra.

Det skulle vara kul att höra från er som har rest med era surfprylar om vad ni har för erfarenheter? T ex om det finns möjligheter att hyra prylar dit ni ska åka lämnar ni era egna grejor hemma? Hur mycket saker tar ni med er? Hur tar ni er från flygplatsen till ert boende? Hur går det att hyra bil och få med sej allt bagage på bilen?

Mvh Henrik

saving svarade 20 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • apelbapel

Medlem
    1 juli, 2004 vid 06:14

Klart omständigt att resa med prylarna, har tagit med till Fuerte 1 gng, skulle vara där 2 veckor, betalade 800.- för flyget tor, sen hyrde jag plats hos uthyrn flagbeach, kommer inte ihåg hur mycket jag betalade exakt, några hundra för 2 veckor, då ingick att en kille kom och hämtade mig och prylarna på flygplatsen, och körde mig till hotellet, likaså när jag skulle hem.
    Nu var det dock så illa att det inte blåste speciellt mycket dessa 2 veckor, därför kan jag inte säga att det var värt det.
    Jag har också bilat i europa med prylarna, men det går ju utmärkt.

Andra gånger har jag hyrt, allt från några timmar åt gången till 2hela veckor i el Medano, teneriffa, ca 2500.-, och kan rekommendera detta, man kan byta prylar som man vill, behöver inte tänka på frakt, bilar och annan skit.

Jag tror inte jag ska ta med mig ngn mer gång, inte för 2 veckor iallafall.
    Dom flesta uthyrn har ju bra grejer så man får ju dessutom möjligheten att testa nya saker.

Detta är min erfarenhet. grin.gif

• saving

Medlem
    2 juli, 2004 vid 17:40

Kul att läsa ditt svar Apelbapel!
    Resmålet och längden på resan avgör om man släpar med sej sina egna grejor.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Resa med surfprylarna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.